2018-2019

Gassel JO8-1 - Heijen JO8-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO8-1 en Heijen JO8-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 23 maart 2019. De uitslag van dit duel was 11-3.

Weer thuiszege met dubbele cijfers
  |  Auteur: Roland van Dinther (trainer/leider Gassel JO8-1)  |

Na enkele competitieloze zaterdagen, mochten we vandaag eindelijk weer eens voor het echie spelen. Helaas was Abel Loeffen niet inzetbaar vanwege een blessure. Abel, beterschap namens je teamgenoten en -leiding! Nu de wedstrijd, die kwam rustig op gang. Gassel was van meet af aan duidelijk de betere partij, maar de doelgerichtheid was nog niet direct aanwezig. Dat veranderde na vijf minuten, toen Tijl Schippers namens Gassel de nul van het bord af schoot. Hiermee leek de ban gebroken. Onze heren en dame liepen zonder al te veel inspanningen uit naar een 5-0 ruststand, door twee doelpunten van Jesse van Dinther, één door Janne Brans en een eigen doelpunt van de gasten. Ook de tweede helft bleef het een beetje gezapig allemaal. Gassel geloofde het wel en Heijen leek er niet veel zin in het hebben. Gelukkig dacht Ruben van Boekel daar anders over en ging hij de duels niet uit de weg, waardoor hij Jesse en Janne in staat stelde de doelpuntenproductie te verhogen naar 7. Daarna werden de rollen voor korte periode omgekeerd. De gastheren en -dame waren vergeten dat er ook af en toe verdedigd moest worden. Hierdoor moest de sterk keepende doelman Roel de Kleijn in korte tijd drie keer de bal uit het net moest vissen.

Gelukkig gingen de ogen van onze talenten weer open en ging Gassel als een team spelen. Joep Boeijen zorgde dat de verdediging nu wel aandacht kreeg, waardoor Heijen geen kansen meer kon creëren. Dat lukte Gassel nog wel. Joud Alhalabi schoot zichzelf in de geschiedenisboeken door zijn eerste competitiedoelpunt voor de JO8 te maken! Door doelpunten van Jesse, Janne en Tijl werd er uiteindelijk een 11-3 overwinning geboekt. Voor deze overwinning hoefde de JO8 niet diep te gaan. Tot nog toe laten ze blijken dat ze ondanks de promotie naar de tweede klasse aardig wat in hun mars hebben. Dat laten de 9 punten en een doelsaldo van 43 voor en 7 tegen in drie wedstrijden wel zien. Maar wees gewaarschuwd, dit biedt geen garantie voor de komende wedstrijden!