2018-2019

Gassel JO8-1 - Juliana Mill JO8-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de bekerwedstrijd tussen Gassel JO8-1 en Juliana Mill JO8-2 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 01 september 2018. De uitslag van dit duel was 15-9.

Doelpuntijke bekeroverwinning
  |  Auteur: Roland van Dinther (trainer/leider Gassel JO8-1)  |

Vandaag ging de bal eindelijk weer eens voor het echie rollen, voor de beker wel te verstaan. Tegenstander was het Millse Juliana. Onze pupillen speelden vandaag voor het eerst op een wat groter veld, met grotere goals en met een keeper. In een sportieve wedstrijd opende Jesse van Dinther namens het Gassels 6-tal de score. De tegentreffer van onze gasten liet niet lang op zich wachten, hun eerste aanval was meteen effectief. Abel Loeffen bracht de score weer in het voordeel van Gassel, maar wederom slaagden de tegenstander erin de gelijkmaker te produceren. Uiteindelijk was het toch Gassel die in deze productieve wedstrijd de marge wist te vergroten. Het hoogtepunt in de eerste helft was de mooie treffer van Roel de Kleijn, zijn schot belandde vol in de kruising! Doordat Tijl Schippers oplettend aan het keepen was, konden de blauwhemden geen gaatje meer vinden in Gassels defensie, waardoor we met een 6-2 voorsprong gingen rusten. Ook na rust aan doelpunten geen gebrek. Roel de Kleijn nam de plek onder de lat over van Tijl, die samen met zijn broer Siem Schippers vol het duel met hun tegenstanders aangingen. Zij gaven de bal bij Ruben van Boekel die de trekker over haalde en de voorsprong uitbreidde. Janne Brans volgde dit voorbeeld door verwoestend en doeltreffend uit te halen. Door deze aanvallende impulsen werden de verdedigende taken wat verwaarloosd waardoor ook Juliana JO8-2 met regelmaat een doelpuntje erin prikte. Maar mede door doelpunten van Jesse en Abel en assisten van Ruben, Janne en Siem konden we de voorsprong vasthouden. De eindstand werd hierdoor bepaald op 15-9 in het voordeel van de onzen! Volgende week wacht een gemeentelijke derby in de Graaf, kom dat zien!