2018-2019

Gassel JO8-1 - SES JO8-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO8-1 en SES JO8-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 01 december 2018. De uitslag van dit duel was 1-4.

Eerste nederlaag Gassel JO8-1
  |  Auteur: Roland van Dinther (trainer/leider Gassel JO8-1)  |

Vandaag mochten we ons opmaken voor een thuiswedstrijd tegen Langenboom. Dit seizoen is er één wedstrijd geweest die niet gewonnen is en dat was voor de bekerpoule tegen ...., juist, SES JO8-1. Toen afgesloten met een gelijkspel. Onze pupillen waren dus gewaarschuwd dat het vandaag misschien niet zo makkelijk zou gaan als dat ze vaak gewend waren. En dat bleek, van meet af aan ging SES er vol voor. De onzen leken onder de indruk, want vanaf het begin liepen ze achter de tegenstander aan. Gassel kon simpelweg geen vuist maken tegen het sterkere SES. Gassel kreeg wat kleine kansjes, maar schoten van Jesse van Dinther, Abel Loeffen en Janne Brans gingen net langs de verkeerde kant van de paal. De grootste kansen waren voor de bezoekers. Het was aan het puike keeperswerk van Joep Boeijen te danken dat het bij rust slechts 0-3 stond.

Na rust schakelde de oranjehemden alsnog een tandje bij. Er werd wat harder gewerkt en er waren weer wat kansjes om dichterbij te komen voor Siem Schippers en Ruben van Boekel. Het was echter SES dat een gaatje in de Gasselse defensie wist te vinden en keeper Tijl Schippers wist te verschalken, 0-4. Het slotakkoord was uiteindelijk voor Gassel, Abel wist een eretreffer te scoren. Er waren nog wat minuten om de stand positiever te maken, maar helaas ontbrak het geloof. Ondanks de strijd in de tweede helft een terechte nederlaag. Samen winnen maar ook samen verliezen hoort bij de sport, daar worden ze alleen maar beter van. Op naar een mooie seizoensafsluiting met als kers op de pap de wedstrijd tegen UDI'19 JO8-1 voor de beker!