2018-2019

Gassel JO8-1 - SIOL JO8-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO8-1 en SIOL JO8-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 04 mei 2019. De uitslag van dit duel was 12-1.

Weer thuiszege met dubbele cijfers
  |  Auteur: Roland van Dinther (trainer/leider Gassel JO8-1)  |

Vandaag stond er een duel tegen andere oranjehemden op het programma, namelijk tegen SIOL uit Katwijk. Konden onze talenten de reeks zonder puntverlies volhouden? Die kant leek het niet op te gaan, want voordat de scheids de stopwatch goed en wel had ingedrukt, had SIOL de bal al in de touwen, 0-1. Zoals eerder dit seizoen gebleken, lijkt dat onze kids niet te deren. Het tegenovergestelde zelfs, Ze lijken er alleen maar sterker van te worden. Het was Jesse van Dinther die nog geen minuut later de gelijkmaker produceerde door een geplaatst schot. Of raakte Abel Loeffen hem nog net voor de lijn? Zelf konden ze het antwoord niet geven, de VAR draait overuren om het verlossende woord te geven. Vanaf dat moment ging het snel. Het werd éénrichtingsverkeer naar het Katwijkse doel. Jesse verzorgde de 2-1 en Janne Brans mocht een mooie aanval afronden, die door laatste man Ruben van Boekel werd opgezet. Gassel speelde weer een prima pot waarin de combinaties vlot verliepen. Ze vonden elkaar prima. Een pass van Abel kwam via attent door tikken van Tijl Schippers in de voeten van Jesse, zodat hij de 4-1 mocht aantekenen. De 5-1 kwam van de voeten van Janne, waarna Jesse en Abel zorgde voor de een 7-1 ruststand.

De tweede helft veranderde er niet veel aan het spel. Gassel deelde de lakens uit en Siol kon daar weinig tegen inbrengen, hoewel ze erg hun best deden en vochten als leeuwen. Ze kwamen simpelweg niet aan de bak, maar hun goede keepster kon toch nog veel Gasselse schoten keren. Abel zorgde voor de 8-1. Janne gaf een mooie voorzet aan Siem Schippers, die zich netjes had vrij gelopen, maar net een teenlengte te kort kwam om de bal binnen te tikken. Even later verstuurde Roel de Kleijn een mooie pass naar Joep Boeijen, die de bal via de binnenkant van de paal tot doelpunt promoveerde. SIOL kreeg nog een kansje, maar Tijl bracht redding. De scoringsdrift van Gassel was echter nog niet getemperd. Janne en Abel waren ieder nog een doelpunt, waarna Jesse met twee doelpunten de eindstand op 12-1 zette. Er werd weer veel gescoord, maar bovenal werd er goed (samen) gespeeld en volgde de combinaties elkaar op. Het was genieten naast het veld, maar ook in het veld spatte de (spel)vreugde er vanaf.