2018-2019

Gassel JO8-1 - ST Estria/GVV '57/SCV '58 JO8-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de bekerwedstrijd tussen Gassel JO8-1 en ST Estria/GVV '57/SCV '58 JO8-2 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 29 september 2018. De uitslag van dit duel was 12-3.

Opnieuw volle buit binnen gehaald
  |  Auteur: Roland van Dinther (trainer/leider Gassel JO8-1)  |

Vandaag moesten onze talenten het opnemen tegen onze enig overgebleven gemeentegenoot, Samenwerking Estria, Gvv en SCV (EGS). Ze hadden elkaar in het bekertoernooi ook al getroffen, dus de ploegen kenden elkaar al. VV Gassel had de derby-messen scherp geslepen. Binnen no-time was het 1-0 voor de thuisploeg na een doelpunt van Tijl Schippers. Dit betekende niet dat de zeilen gestreken werden, want kort daarna kon Jesse van Dinther de 2-0 tegen de touwen knallen. Dat onze gasten de kluts kwijt waren, bleek uit het eigen doelpunt, wat 3-0 betekende. Hierdoor leken de onze op hun beurt even van slag, want een langzaam rollertje ging door diverse benen in het Gasselse doel, die bekwaam werd verdedigd door Joep Boeijen. Maar deze kleine tegenslag werd teniet gedaan door een treffer van Janne Brans, 4-1. Janne zette direct daarna Jesse vrij voor deze goal met een mooie steekpass, wat 5-1 betekende. De rust brak aan met een 6-1 tussenstand door een doelpunt van Tijl.

In de tweede helft kreeg de wedstrijd eenzelfde gezicht. Roel de Kleijn had het keeperstenue van Joep overgenomen, maar had door het eenrichtingsverkeer niet bijster veel mogelijkheden zich te onderscheiden. Aan de andere kant van het veld werd vrolijk door gegaan waar men mee gestopt was, aan het doelsaldo werken. Ruben van Boekel had de bal al snel in het netje liggen. Hieraan vooraf ging een heerlijke aanval, opgezet door Abel Loeffen. Na een korte solo wist hij Siem Schippers te bereiken die via Jesse de bal bij Ruben kreeg. Doordat de ploeg vooral aan het aanvallen was, werd de verdediging een beetje verwaarloosd. Daardoor konden onze gasten door een pingel en eigen doelpunt van ons tegen scoren. Echter was Gassel de vele betere ploeg, waardoor niet alleen het aantal punten, maar ook het doelsaldo werd gespekt. Toen de rook was opgetrokken, stond er 12-3 op scorebord. Dik en dubbel verdiend, want er werd hard gewerkt en overwegend goed voetbal op de mat gelegd in deze sportieve derby!