2018-2019

Gassel JO8-1 - UDI '19/CSU JO8-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de derde ronde bekerwedstrijd tussen Gassel JO8-1 en UDI '19/CSU JO8-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 15 december 2018. De uitslag van dit duel was 1-18.

Bekeravontuur JO8-1 afgelopen
  |  Auteur: Roland van Dinther(trainer/leider Gassel JO8-1)  |

Vandaag stond de derde ronde van de beker op ons programma. De tegenstander die uit de koker kwam rollen was niet de minste, namelijk de JO8-1 van UDI '19. Zij spelen hoofdklasse, maar wellicht konden we daar het thuisvoordeel tegenover zetten. Na een geweldige najaarscompetitie met slechts één gelijkspel voor de beker en één verlies in de competitie gingen we een tegenstander van allure treffen. En dat bleek. In de eerste paar minuten gebeurde er niet veel, al was het direct duidelijk dat Udi de lakens uit ging delen. De 0 was na een paar minuten van het bord door een hard schot van onze gasten. Dit werd snel uitgebreid naar een 0-5 tussenstand. Bewonderenswaardig is dat de oranje brigade geen moment opgaf en het hoofd omhoog hield. Ruben van Boekel en Roel de Kleijn verdedigden met hand en tand. De gebroeders Tijl en Siem Schippers keepten ieder een helft en hebben aardig wat ballen weten te keren. Voorin probeerde Janne Brans UDI's defensie te ontregelen, maar het mocht niet baten. De tegenstander was simpelweg beter dan onze talenten en lieten het gaspedaal niet los. Ondanks de diverse balveroveringen van Joep Boeijen liepen de tricolores uit naar 0-16. Gassel bleef echter aan de poort van UDI '19 rammelen. Jesse van Dinther zag zijn harde schot gekeerd worden door de keeper, een schot van Ruben ging net langs de verkeerde kant van de paal. Gassel gaf het niet op, die welverdiende eretreffer moest en zou er komen. Met een prima sliding kon Jesse zijn ploegmaat Abel Loeffen in stelling brengen. Oog in oog met de keeper twijfelde Abel geen moment en legde de bal prima in het hoekje. UDI '19 trof later nog twee keer doel, waardoor de eindstand 1-18 werd. Allereerst willen de spelers en leiding de supporters bedanken, want ondanks de kou waren zij in grote getale komen kijken. Dat gaf de spelers een heel goed gevoel! Onze boys en girl kunnen dit bekertoernooi met opgeheven hoofd verlaten. Ondanks de hoge score hebben ze de hele wedstrijd geen enkele keer het hoofd laten hangen en zijn ze keihard blijven werken! Hulde voor deze instelling! We gaan dadelijk toch met een goed gevoel de voorjaarscompetitie in.