2018-2019

Gassel JO8-1 - VCA JO8-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO8-1 en VCA JO8-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 04 mei 2019. De uitslag van dit duel was 12-1.

Weer thuiszege met dubbele cijfers
  |  Auteur: Roland van Dinther (trainer/leider Gassel JO8-1)  |

Vandaag mochten wij ons opmaken voor wederom een thuiswedstrijd tegen de geel-zwarte brigade uit Sint Agatha, kortweg VCA. Zoals onze vaste volgers al weten, hebben wij het de afgelopen weken wat te makkelijk gehad. Zo ook vandaag. De wedstrijd kwam rustig op gang. Na 4 minuten was het Janne Brans die de score opende met een fraaie treffer. Enkele ogenblikken later werd de marge verdubbeld door Abel Loeffen. Keeper Siem Schippers had een rustige eerste helft, maar met een knappe redding kon hij toch een bijdrage leveren. Onze talenten hoefden zich niet al te diep in te spannen om via doelpunten van Jesse van Dinther, Tijl Schippers en Janne uit te lopen naar een 5-0 ruststand. Hierbij moeten we de keeper van VCA ook een pluim geven voor zijn puike keeperswerk, waarmee hij een veelvoud aan Gasselse doelpunten voorkwam.

De tweede helft een zelfde spelbeeld. De oranjehemden bepaalden zonder groots te spelen wat er gebeurde, de gasten konden niets anders dan achter de feiten aanlopen. Het was als snel 6-0 door Roel de Kleijn en ook Ruben van Boekel kon, via een prachtig afstandsschot, niet achter blijven. De gasten maakten toch een terechte eretreffer voor hun harde werken in één van de weinige kansen die zij kregen. Even daarvoor was keeper Tijl nog een sta in de weg voor de St. Agathanaren. Maar het slotakkoord en velen kansen waren toch voor Gassel, ondanks dat we de tegenstander met een speler extra lieten spelen. Janne en Abel scoorden nog enkele doelpunten en Jesse maakte uiteindelijk de laatste, waarna er een eindstand van 13-1 op het scorebord verscheen. Al met al een zakelijke overwinning van onze heren en dame, zonder diep te hoeven gaan. Ondanks dat er individueel aardig werd gespeeld en er mooie assists werden gegeven, was het een beetje tam vandaag. Dat zal ook komen omdat ze wel wat meer tegenstand zouden mogen krijgen. Wellicht krijgen ze dat volgende week, als ze tegen de JO8-1 van Volharding in Vierlingsbeek mogen aantreden.