2018-2019

Gassel JO8-1 - V.V. Achates JO8-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO8-1 en V.V. Achates JO8-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 09 februari 2019. De uitslag van dit duel was 12-3.

Thuiszege met dubbele cijfers
  |  Auteur: Roland van Dinther (trainer/leider Gassel JO8-1)  |

De goede resultaten van onze talenten in de najaarscompetitie 2018 waren de KNVB niet ontgaan. Door de vele overwinningen en reusachtig doelsaldo van 112 voor en 27 tegen in 9 wedstrijden, heeft Zeist besloten dat onze JO8 een klasse hoger mag gaan spelen in de voorjaarscompetitie 2019. Vandaag kwam dan eindelijk ons de debuut in de 2e klasse en was de winterstop ten einde. Onze heren en dame mochten vandaag aantreden tegen Achates uit Ottersum op onze eigen Oude Kamp. De weersomstandigheden waren onstuimig, en zo ging Gassel ook van start. Binnen twee minuten al kon Jesse van Dinther de openingstreffer laten noteren uit een heuse scrimage. Dit na goed storen van Abel Loeffen, die zelf kort daarna verantwoordelijk was voor de 2-0. Achates liet dit, gesteund door de harde wind in de rug, niet op zich zitten. Na een goede redding van keeper Siem Schippers kwam de bal voor de voeten van een Limburgse aanvaller die daar wel raad mee wist. Uiteindelijk waren de onzen de bovenliggende partij, waardoor de rust met een 4-2 ruststand aanbrak. Jesse en Abel waren verantwoordelijk voor de productie.

In de tweede helft had Oranje de wind in de rug. Hierdoor werd het éénrichtingsverkeer. Keeper Tijl Schippers heeft hooguit 2 ballen gehad, die hij goed pareerde. Op een derde bal was hij kansloos, want dat was Achates' laatste goal, maar tevens de mooiste van de ochtend. Ondertussen was Gassel uitgelopen naar een 2-8 voorsprong door doelpunten van Janne Brans en Jesse. Ruben van Boekel had ook een mooi schot, maar zijn schot ging rakelings naast. Joep Boeijen en Roel de Kleijn bleven de boel achterin goed in de gaten houden. Als er iemand van de roodhemden door leek te breken, heroverden zij vakkundig de bal. Het slotakkoord bleef ook bij Gassel. Janne, Abel en Jesse verhoogden de doelpuntenproductie naar 12, zodat Gassel uiteindelijk met een ruime overwinning van 12-3 aan de haal ging. Gassel was simpelweg een maatje te groot voor de Ottersumse tegenstander in deze sportieve ontmoeting.