2018-2019

Gemert JO12-3 - Gassel JO12-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gemert JO12-3 en Gassel JO12-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 09 maart 2019. De uitslag van dit duel was 4-7.

Prima start in nieuwe klasse
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO12-1)  |

Omdat Gassel JO12-1 onlangs is overgeplaatst naar de 3e klasse 4 moest het vandaag direct een inhaalwedstrijd spelen. In Gemert moest worden aangetreden tegen Gemert JO12-3. Het was Gassel dat de eerste kans van de wedstrijd kreeg, een schot van Tygo van Deventer werd gekeerd door de keeper van Gemert en Eus Arts schoot de rebound net naast. Even later was het Gassel dat toch op voorsprong kwam. Wederom werd een schot van Tygo van Deventer door de keeper gepareerd, maar nu was het Jazz Goossens die de rebound wel benutte en de bal hoog in het doel schoot 0-1. Gassel bleef aandringen, maar een snelle uitval van Gemert betekende meteen de gelijkmaker 1-1. Gassel kwam daarna toch weer op voorsprong. Een hoekschop genomen door Tjeu Josemanders werd door Tygo van Deventer, na twee keer schieten, binnengeschoten 1-2. Even na de rustpauze in de eerste helft werd de voorsprong uitgebouwd naar 1-3; een lange bal over de rechterkant van het veld werd voorgegeven en Tygo van Deventer rondde keurig af. Toch stond deze stand niet lang op het scorebord, want wederom door een snelle counter was het Gemert dat de aansluitingstreffer maakte 2-3.

In de tweede helft bleef Gassel de aanval zoeken. Het had ietwat pech met een aantal afstandsschoten. Bij een terugspringende bal na weer een schot op doel was het Bram Jaspers die alert reageerde en de bal binnenschoot waardoor het verschil weer twee doelpunten was 2-4. Daarna was Gemert weer erg dichtbij een goal, maar Jur van der Heijden wist met een prima redding een tegendoelpunt te voorkomen. Bij een volgende aanval schoot Tygo van Deventer op doel, de bal werd door de buitenkant van zijn schoen door Bram Jaspers zodanig aangeraakt waardoor de bal van richting veranderde en de keeper kansloos was 2-5. Je zou daarna denken dat de wedstrijd beslist zou zijn, maar door twee tegendoelpunten in korte tijd werd het toch weer spannend. Het derde tegendoelpunt kwam op naam van Gijs Thijssen die een terugspringende bal op de hoek van de "vierkante" palen ongelukkig zelf binnenschoot 3-5. Direkt daarna kreeg Gemert een hoekschop te nemen, de bal bleef voor het Gasselse doel hangen en via een van richting veranderd schot was het 4-5. Gassel moest alle zeilen bijzetten. Maar de achterhoede van VV Gassel met Tijn van Boekel, Jasper van Acht, Tjeu Josemanders en Gijs Thijssen hielden goed stand. Na de pauze in de tweede helft nam Gassel toch weer een ruimere voorsprong. Binck van Roosmalen kon via de rechterflank naar voren dribbelen en zijn voorzet kwam voor de voeten van Tygo van Deventer die de bal binnen wist te tikken 4-6. Even later bepaalde Jazz Goossens de 4-7 eindstand door een afspringende bal in een keer op de slof te nemen en hard binnen te schieten. Al met al een prima resultaat en begin van de nieuwe competitie.