2018-2019

ST HRC '27/Stormvogels '28 JO12-1 - Gassel JO12-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen ST HRC '27/Stormvogels '28 JO12-1 en Gassel JO12-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op maandag 20 mei 2019. De uitslag van dit duel was 4-2.

Gassel JO12-1 verliest topper
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO12-1)  |

Gassel moest vanavond aantreden tegen de koploper de JO12 van het combinatieteam HRC '27/Stormvogels '28 uit Afferden en Siebengewald. HRC/Stormvogels was in deze wedstrijd voetballend de betere partij en helaas net een maatje te groot voor VV Gassel JO12-1. Ondanks dat de eerste kans voor Gassel was, nam HRC27/Stormvogels het heft in handen en kwam via een goede aanval op 1-0. Gedurende het eerste kwart was het de thuisclub dat domineerde en Gassel moest alle zeilen bijzetten. Na de break in de eerste helft kreeg de thuisclub wederom een aantal kleinere kansen. Bij een van deze kansen kon keeper Jur van der Heijden een schot net niet genoeg pakken en de bal rolde via zijn vingertoppen het doel in 2-0. Gassel kreeg tussendoor een kans via een snelle uitval van Gassel maar Tygo van Deventer schoot vrij voor de keeper de bal naast. Ook werd een schot voorlangs geschoten. Even later was het net voor het rustsignaal HRC/Stormvogels dat de voorsprong uitbouwde naar 3-0 via een afstandschot.

In de 2e helft beet Gassel wat meer van zich af en kreeg ook kansen. Bij een corner werd de bal door een Gasselse aanvaller net naast geschoten. Bij een volgende corner werd de bal goed ingekopt, maar gered door de keeper, de rebound werd echter prima binnengeschoten door Tygo van Deventer 3-1. Het geloof was weer wat terug. Even later kreeg Gassel de mogelijkheid op de aansluitingstreffer: Bram Jaspers draaide zich bij een aanval goed vrij, alleen voor de keeper schoot hij echter net naast. Aan de andere kant wist Jur vd Heijden met een prima redding een volgende tegendoelpunt te voorkomen. Een klutsbal voor het doel van HRC/Stormvogels gaf nog was hilariteit maar de bal wilde er niet in. Na de break in de 2e helft kreeg de thuisclub weer de overhand en was het met een aantal corners gevaarlijk. Bij een van deze corners werd de bal kort genomen en kon de aanvaller snel richting het Gasselse doel dribbelen en in de korte hoek binnenschieten 4-1 waardoor de wedstrijd definitief beslist was. Gassel wist nog eenmaal tegen te scoren. Een verre uittrap van de Gasselse keeper stuiterde over de verdediging van HRC/Stormvogels waarna de doelman mistastte, waardoor Tygo van Deventer de bal hoog in de kruising wist te schieten 4-2.