2018-2019

ST HRC '27/Stormvogels '28 JO12-1 - Gassel JO12-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen ST HRC '27/Stormvogels '28 JO12-1 en Gassel JO12-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 08 december 2018. De uitslag van dit duel was 6-4.

JO12-1 sluit af met verlies
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO12-1)  |

Gassel heeft de najaarscompetitie met een nederlaag afgesloten. Het zag er gedurende de wedstrijd niet naar uit dat Gassel zou gaan verliezen, maar aan het einde van de wedstrijd werd de voorsprong uit handen gegeven. In het begin van de wedstrijd golfde het spel heen en weer, het was Gassel dat na een paar mogelijkheden op een 0-1 voorsprong kwam, een hoekschoep werd in een keer binnengeschoten door Jasper van Acht. Gassel had direct daarna de kans de voorsprong uit te bouwen na een snelle uitval kwam de bal uiteindelijk bij Tjeu Josemanders uit maar zijn schot ging alleen voor de keeper net naast. Even later knalde Jasper van Acht vanaf afstand de bal op de paal, de daaropvolgende counter van de thuisclub was wel direkt raak 1-1. Gassel pakte de draad weer op en creëerde diverse kansen, Tjeu Josemanders schoot vrij voor de goal op de keeper, Jazz Goossens schampte de bal bij een lage voorzet, waardoor de bal net naast het doel ging. Daarna kwam Gassel weer op voorsprong door een snelle counter, de bal werd door Sil Verhallen op maat meegegeven aan Tygo van Deventer die de 1-2 binnenschoot. Vlak voor de rust wist Gassel nog eenmaal het net te vinden, Gijs Thijssen bracht Tygo van Deventer in stelling waardoor het met een comfortable 1-3 voorsprong de rust inging.

In de 2e helft bleef het spel op en neer gaan en kregen beide teams mogelijkheden. Het was Gassel dat als eerste weer scoorde; Jazz Goosens wist de bal op het middenveld te onderscheppen en via een vlotte combinatie werd Tjeu Josemanders in stelling gebracht die ditmaal wel het net wist te vinden; hij tikte de 1-4 binnen. Daarna liet Gassel ietwat de teugels vieren en was het minder alert en fel, waardoor de thuisclub 2 maal binnen korte tijd wist tegen te scoren waardoor de stand op 3-4 kwam en de spanning weer terug was. Na de time-out in de 2e helft herpakte Gassel zich en kreeg goede kansen om de voorsprong weer uit te bouwen; Tjeu Josemanders schoot een voorzet van Sil Verhallen net naast, bij een volgende aanval werd een lage voorzet vlak voor het doel langs door iedereen gemist. Tygo van Deventer had tot 2 à 3 maal pech in de afronding; de bal wilde er maar niet meer in. Zoals zo vaak het geval is in het voetbal werd er aan de andere kant door een snelle uitval wel meteen gescoord 4-4. Gassel bleef aanvallen en Tygo van Deventer had de mogelijkheid na een onderschepping van de bal en een pass van Gijs Thijssen om weer op voorsprong te komen, maar zijn schot werd ternauwernood door de keeper gekeerd. Het was de thuisclub dat wederom bij een counter wist te scoren. De bal werd snoeihard en onhoudbaar voor keeper Jur van de Heijden in de bovenhoek binnenschoten 5-4. Gassel knakte en HRC/Stormvogels wist nog eenmaal te scoren: eindstand op 6-4. Gassel heeft zichzelf in deze wedstrijd te kort gedaan en moest dus huiswaarts keren met een nederlaag.

Klik hier voor een filmpje van het vierde doelpunt