2018-2019

Juliana Mill JO12-1 - Gassel JO12-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Juliana Mill JO12-1 en Gassel JO12-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 22 september 2018. De uitslag van deze wedstrijd was 3-5.

Prima competitiestart Gassel JO12-1
  |  Auteur: Jos Thijssen (leider Gassel JO12-1)  |

Gassel JO12-1 moest vandaag wederom aantreden in en tegen Juliana Mill, waar het onlangs nog in het bekertoernooi met 5-4 van had verloren. VV Gassel begon niet al te goed aan de wedstrijd, binnen vijf minuten stond het al tegen een 2-0 achterstand aan te kijken. Maar daarna keerde de wedstrijd en ging Gassel JO12-1 feller en beter voetballen. Vlak voor de eerste time-out in de eerste helft kreeg Gassel JO12-1 een strafschop toegekend. Gijs Thijssen schoot de bal onberispelijk in het doel 2-1. Na de time-out ging Gassel JO12-1 goed door en kreeg het meer kansen. Na een uittrap van Jur van der Heijden kopte Tygo van Deventer de bal direkt door op Sil Verhallen die de gelijkmaker binnenschoot 2-2. Nadat Gassel JO12-1 een geweldige kans op een voorsprong liet lopen was het aan de andere kant raak, na een corner bleef de bal in de kluts hangen en kon een speler van Juliana Mill de 3-2 binnenschieten. Even later passte Gijs Thijssen de bal dwars door de defensie van Mill door op Tygo van Deventer, die zijn schot gekeerd zag door de keeper.

In de 2e helft bleef Gassel JO12-1 goed voetballen en creeerde volop kansen. Jazz Goossens kon de bal net niet binnentikken na een lage voorzet. Na een mooie combinatie van achteruit, beginnend bij Jur van der Heijden over diverse schijven was het uiteindelijk Tygo van Deventer die de gelijkmaker binnenschoot 3-3. Ever later schoot Sil Verhallen de bal via de lat over. Deze schoot even later ook nog op de keeper. Na een lange bal van Jasper van Acht op Tygo van Deventer kon laatstgenoemde zichzelf mooi vrij zetten door te kappen en te draaien en rondde fraai af 3-4. Aan de andere kant had Gassel JO12-1 ook wel een paar keer geluk, Jur van der Heijden moest een aantal reddingen verrichten. Het was erg spannend, Juliana JO12-1 kreeg ook een aantal goede mogelijkheden, maar het was Gassel JO12-1 dat haar voorsprong verder uitbouwde. Tygo van Deventer kon de bal in de hoek van het veld van Juliana veroveren en dribbelde langs de achterlijn richting doel en schoot de bal uit een onmogelijke positie binnen, en dus 3-5. Gijs Thijssen dacht ook nog te scoren maar zijn afstandsschot kaatste via de binnenkant van de paal het veld weer in. Al met al een prima overwinning met een juiste inzet, vechtlust en goed voetbal van het hele team!