2018-2019

Montagnards JO12-1 - Gassel JO12-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Montagnards JO12-1 en Gassel JO12-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 16 maart 2019. De uitslag van dit duel was 2-3.

Tweede uitoverwinning op rij
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO12-1)  |

Ondanks het slechte weer en de vele afgelastingen ging de wedstrijd in en tegen Montagnards uit Bergen Limburg gewoon door. Het veld was goed bespeelbaar. De eerste kans van de wedstrijd was voor de thuisploeg, een afstandschot ging maar net over. In de 5de minuut van de wedstrijd was het VV Gassel dat op voorsprong kwam via een afstandschot van Tygo van Deventer 0-1. Gassel had een licht veldoverwicht, een mooie combinatie tussen Eus Arts en Tygo van Deventer vlak voor het doel van de tegenstander ging via de keeper van Montagnard net naast. De hieropvolgende corner werd op doel geschoten door Eus Arts, maar de keeper kon redding brengen. In het tweede deel van de eerste helft had Gassel nog wat mogelijkheden. Een vrije trap werd door Jasper van Acht in een keer op doel geschoten. De keeper kon de bal niet vasthouden, maar de rebound ging via een Gasselse aanvaller net naast. Ook Tjeu Josemanders had pech met een schot. Aan de andere kant was het keeper Jur van der Heijden die redding moest brengen bij een hard afstandschot van Montagnards.

Drie punten mee uit Bergen!

In het begin van de tweede helft kon Jasper van Acht de bal op het middenveld onderscheppen, hij dribbelde op het doel af en zijn afstandschot was onhoudbaar voor de keeper van Montagnards waardoor hij de voorsprong uitbouwde naar 0-2. Daarna kreeg Montagnards een uitgelezen kans op de aansluitingstreffer, een aanvaller werd via een lange bal van achteren aangespeeld en hij kon alleen op keeper Jur van der Heijden van Gassel afgaan, maar de keeper van Gassel redde uitstekend met de voet. Gassel liet in deze fase van de wedstrijd goed en mooi combinatievoetbal zien en zag zich hiervoor beloond met een volgende goal: Tygo van Deventer schoot de 0-3 binnen. De uitstekend spelende en debuterende Finn Wijnen kreeg daarna de kans om ook te scoren, maar zijn schot ging net langs. Vlak voor het de rustpauze in de tweede helft was het Montagnards dat via een counter ietwat gelukkig kon tegenscoren 1-3. In het 2e gedeelte van de 2e helft kreeg VV Gassel het moeilijker en moeilijker. Montagnards drong aan en Gassel moest alle zeilen bij zetten en kwam er niet echt meer uit. Het duurde ook niet lang totdat Montagnards de aansluitingstreffer binnenschoot 2-3. De spanning was weer helemaal terug. Gassel vocht voor wat het waard was. Er waren pittige duels, maar iedereen werkte en wilde per se winnen. Het had ook geluk, een schot ging via de lat over. Jur van de Heijden moest nogmaals redding brengen, maar Gassel trok toch aan het langste eind en trok de overwinning over de streep. De vreugde was dan ook groot na het laatste fluitsignaal. Door deze overwinning staat Gassel JO12-2 nu op een gedeelde tweede plaats.