2018-2019

Sambeek JO8-1 - Gassel JO8-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Sambeek JO8-1 en Gassel JO8-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 20 april 2019. De uitslag van dit duel was 5-10.

Weer fraaie uitzege
  |  Auteur: Roland van Dinther (trainer/leider Gassel JO8-1)  |

In deze zonovergoten ochtend mochten onze pupillen voetballen in Sambeek, tegen de plaatselijke VV. Dit zou wel eens een spannende pot kunnen worden, want minimaal één van beide teams zou vandaag hun eerste punten gaan verliezen. We waren gewaarschuwd! Abel Loeffen maakte Gassels intenties direct duidelijk door de oranjehemden naar een op het oog comfortabele 0-2 voorsprong te schieten. Maar schijn bedreigt, de gastheren lieten dit niet op zich zitten en kwamen weer langszij door keeper Siem Schippers twee keer te kloppen. Op dat moment had onze tegenstander de overhand en was het aan het ijzersterke verdedigingsduo Ruben van Boekel en Roel de Kleijn te danken dat Sambeek niet uit ging lopen. Nadat Janne Brans uit een combinatie met Tijl Schippers voor de 2-3 had gezorgd, brak de rust aan met een 3-3 ruststand.

De puntjes werden weer op de i gezet en de tweede helft was Gassel heer en meester. De Sambeeknaren waren dusdanig onder de indruk van het pressievoetbal van de Gasselse pupillen, dat ze een hard schot van Jesse van Dinther spontaan tot eigen doelpunt promoveerde. Hierna ging het snel. Janne en Jesse scoorde beiden een knappe goal, Abel volgde dat voorbeeld twee keer, 3-8. Joep Boeijen had het rustig in de goal, maar was kansloos op twee mooie schoten van de blauw-witten. Het slotakkoord was toch voor de gasten. Jesse en Abel wisten beide nog een solo doeltreffend af te ronden, zodat er uiteindelijk een 5-10 score op het bord van deze sportieve wedstrijd kwam te staan.

Uiteindelijk toch weer een forse overwinning voor onze brigade, ondanks dat het spel vandaag wat onnauwkeurig was. Maar ze hebben, met name in de tweede helft, hard geknokt, zodat ze hebben laten zien ook op andere middelen terug te kunnen vallen als het voetballend wat minder loopt. Na de wedstrijd zijn we nog op ziekenbezoek geweest bij onze trainster Lieke van Thiel, om deze Oranje-leeuwin een hart onder riem te steken. We hopen haar snel weer te mogen begroeten op het voetbalveld!