2018-2019

ST Estria/GVV '57/SCV '58 JO8-1 - Gassel JO8-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de oefenwedstrijd tussen ST Estria/GVV '57/SCV '58 JO8-1 en Gassel JO8-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op donderdag 14 februari 2019. De uitslag van dit duel was 7-8.

Stunt tegen een hoofdklasser
  |  Auteur: Roland van Dinther (trainer/leider Gassel JO8-1)  |

Na het debuut van de JO8-1 afgelopen zaterdag in de tweede klasse, stond donderdagavond weer een uitdaging op het programma. We speelden namelijk een vriendschappelijke derby tegen onze gemeentegenoot EGS JO8-1, die uitkomt in de hoofdklasse. Dit zou een zware kluif gaan worden. Onze talenten stonden te trappelen, al kregen ze direct een tegenslag te verwerken. De eerste beste corner van de gastheren vloog achter keeper Joep Boeijen in het doel. Maar hierdoor lieten de onzen zich niet uit het veld slaan. Sterker nog, Gassel was de ploeg die het spelbeeld bepaalde. Ze kregen aardig wat kansen voordat JO7 speler Sam Loeffen de gelijkmaker tegen de touwen schoot. Gassel bleef de bovenliggende partij, maar het was EGS die met een 4-1 voorsprong de rust in ging. Na de denkbeeldige thee werd dit snel recht gezet. Gassel ging nog meer drukken en 5 minuten later stond er plots een een 4-5 voorsprong voor onze heren en dame op het scorebord. Het waren Abel Loeffen en Jesse van Dinther die voor de doelpunten zorgden. Kort daarop wist EGS weer langszij te komen, ondanks de goede saves van Roel de Kleijn. Gassel bleef samen strijden, waardoor Jesse voor 5-6 kon zorgen na een knappe assist van Janne Brans. EGS toonde daarna hun effectiviteit door 2 maal te scoren uit even zoveel mogelijkheden, al hadden ze daar wel wat geluk bij nodig. Het waren echter de oranjehemden die het slotakkoord verzorgden. Door doelpunten van Ruben van Boekel en Abel stond Gassel weer aan de goede kant van de score. Deze 7-8 was tevens de eindstand. Gassel wist voor een stuntje te zorgen door, geheel terecht, de overwinning te pakken tegen de 2 klassen hoger acterende tegenstander. Een resultaat om trots op te zijn, zeker ook gezien de inzet en teamspirit van onze pupillen!