2018-2019

VIOS '38 JO12-1 - Gassel JO12-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen VIOS '38 JO12-1 en Gassel JO12-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 06 april 2018. De uitslag van dit duel was 4-8.

Ook winst in vijfde duel
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO12-1)  |

Gassel JO12-1 moest vandaag aantreden in Beugen tegen VIOS'38 JO12-1. In de vijfde minuut van de wedstrijd kwam Gassel al op voorsprong, Tygo van Deventer wist de bal op het middenveld te veroveren en hij kon via de rechterflank opkomen, zijn voorzet was precies op maat en Binck van Roosmalen schoot de bal binnen 0-1. Gassel bleef de aanval zoeken en creëerde diverse kansen. Gijs Thijssen kon van achteruit opkomen en bracht Tygo van Deventer in stelling, zijn schot ging via de buitenkant van de paal langs het doel. Kort daarna wist Tygo van Deventer de bal op te vangen en schoot direct op goal 0-2. Aan de andere kant had Gassel geluk, bij een hoekschop bleef de bal bij de eerste paal hangen en keeper Jur van der Heijden kon de bal net op tijd wegwerken. Via een mooie combinatie van achteruit opgezet door Gijs Thijssen wist Jasper van Acht via een steekpass Jazz Goossens in stelling te brengen, zijn schot miste wat precisie en ging net naast. Even later werd via een snelle uitval Tjeu Josemanders bereikt die de bal onhoudbaar binnen kon schieten 0-3. Gassel bleef kansen krijgen: de doelman van VIOS moest redding brengen bij een inzet van Nienke Willems, een schot van Jazz Goossens en een afstandsschot van Tijn van Boekel. Jur van der Heijden wist met een prima redding een tegendoelpunt te voorkomen. Net voor het rustsignaal bouwde Gassel haar voorsprong nog verder uit. Nienke Willems stuurde Tygo van Deventer aan de rechterkant weg, zijn voorzet werd binnengeschoten door Jazz Goossens 0-4.

Na rust bleef Gassel aandringen en via mooi combinatievoetbal werd de stand verder uitgebouwd. Eerst schoot Binck van Roosmalen nog op de keeper, waardoor Gassel een hoekschop mocht nemen. Jazz Goossens nam deze hoekschop en Gijs Thijssen kopte de bal in de verre hoek binnen 0-5. Kort daarna schoot Gijs Thijssen de bal van afstand wederom tegen de touwen 0-6. Na een aantal andere kansen van Gassel wist VIOS via snelle uitvallen tot twee maal toe tegen te scoren 2-6. Het was bijna ook nog 3-6 maar een aanvaller van VIOS schoot de bal net naast. Daarna was het weer de beurt aan Gassel. Bink van Roosmalen slalomde zich richting het doel maar werd gevloerd en een penalty werd toegekend. Gijs Thijssen nam deze voor zijn rekening en schoot onhoudbaar zijn derde doelpunt van de wedstrijd binnen 2-7. Even daarna scoorde Gassel nogmaals, wel met ietwat geluk. Een schot van Tygo van Deventer werd via een verdediger in eigen doel geschoten 2-8. Gassel had daarna haar kruit wel verschoten, na wat geklungel in de verdediging scoorde VIOS de 3-8. VIOS wist vervolgens nog eenmaal te scoren, een hoge voorzet werd knap binnengekopt waardoor de eindstand 4-8 kon worden genoteerd. Wederom een prima overwinning waardoor Gassel medekoploper blijft met vijf overwinningen, alleen het doelsaldo van ST HRC '27/Stormvogels '28 JO12-1 is iets beter.