2018-2019

Vitesse '08 JO8-2 - Gassel JO8-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Vitesse '08 JO8-2 en Gassel JO8-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 11 mei 2019. De uitslag van dit duel was 3-11.

Achtste overwinning op rij
  |  Auteur: Sander Schippers (trainer/leider Gassel JO8-1)  |

Deze ochtend hoefden we niet vroeg uit de veren pas om 11:00 werden we verwacht voor een uitwedstrijd in Gennep tegen Vitesse '08. Na een degelijke warming up begon gassel sterk aan de eerste helft. Helaas was er eerst nog een momentje waardoor de thuisploeg op voorsprong kwam. Hierna was het Abel Loeffen die de score opende voor gassel na een vloeiende aanval. Ondanks dat gassel het betere van het spel had gaf Vitesse goed partij in deze fase en door inzet en winnen van duels ging het tot de rust gelijk op. Achterin werd degelijk op de winkel gepast door Ruben van Boekel en Joep Boeijen, de keeper van dienst in de eerste helft Siem schippers had het mede hierdoor vrij rustig. Door mooie dribbels en afronding van Jesse van Dinther werd bij rust een 4-2 voorsprong bereikt.

Na rust hetzelfde spelbeeld waarbij gassel meer bal bezit had maar toch weer een doelpunt moest toestaan. Bij een stand van 3-4, stond onze oranje brigade op en nam controle over de wedstrijd en drukte dit keer door. Middels fraaie combinaties waarin binnen 3 passes het vijandelijke doel werd bereikt en sterke dribbels liep Gassel definitief weg door goals van Abel Loeffen en Jesse van Dinther. Op het middenveld werd stevig verdedigd door Roel de Kleijn en Siem schippers. In de counter pikte ook Janne Brans en Tijl schippers hun doelpuntjes mee. Eindstand 3-11. Dit betekende opnieuw een overwinning voor onze jongens en meisje met in totaal in de competitie de indrukwekkende cijfers 104 doelpunten voor en slechts 21 tegen. Nog twee wedstrijden te gaan, wellicht op weg naar een kampioenschap. We hebben voor de zekerheid de banden van de platte kar maar vast opgepompt.