2018-2019

Volharding JO8-1 - Gassel JO8-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Volharding JO8-1 en Gassel JO8-1 uit het seizoen 2018-2019 welke is gespeeld op zaterdag 13 april 2019. De uitslag van dit duel was 4-15.

IJzersterk uitduel JO8-1
  |  Auteur: Roland van Dinther (trainer/leider Gassel JO8-1)  |

Vandaag mochten we vroeg uit de veren voor ons eerste uitduel deze competitie. We reisden af naar Vierlingsbeek om aan te treden tegen de JO8-1 van Volharding, toch een roemruchte club in de regio. En zo leek het ook te gaan op het Beekse kunstgras. . Onze heren en dame kwamen binnen luttele seconden direct op een 1-0 achterstand te staan. Of het nu door deze snelle achterstand kwam of omdat ze allemaal een goed ontbijt hadden genuttigd, de oranje-witte machine begon op volle toeren te draaien! Het was ausputzer Ruben van Boekel die met een fraai afstandsschot de gelijkmaker produceerde, waarna Tijl Schippers direct daarna met een droog tikje in de hoek de 1-2 fabriceerde. De toon was gezet! Abel Loeffen en Jesse van Dinther konden niet achter blijven en brachten de tussenstand naar 1-4. Maar het waren niet alleen de doelpunten die vreugde brachten, vooral het spel was heerlijk om te zien! De combinaties vlogen over de grasmat en de ene actie was nog mooier dan de andere. Het hele team ging erin mee. Keeper Roel de Kleijn onderscheidde zich door goede reddingen en het meevoetballen, en de hard werkende Siem Schippers bleek een prima verbinding tussen verdediging en aanval te zijn. Door doelpunten van Tijl, Abel en Jesse werd de score opgevoerd. Volharding maakte aan beide zijden nog een goal, waardoor de rust met een 2-8 stand werd bereikt.

Gassel ging in de de tweede helft door waar het gebleven was. Ondanks dat we een goede tegenstander troffen, kregen de withemden alle hoeken van het veld te zien. Door twee doelpunten van Janne Brans en even zoveel van Abel, ging de marge naar 10 doelpunten, 2-12. Tijl maakte als keeper een paar puike reddingen, maar moest helaas toch twee keer het hoofd buigen. Het slotakkoord was voor de beste ploeg van vandaag. Jesse en Abel maakten ieder nog een doelpunt, en ook Volharding zelf gunde ons er nog eentje. Eindstand 4-15. En om de wil om te winnen nog eens te onderstrepen, de Gasselse penalties na de wedstrijd gingen er allemaal in! Onze pupillen hebben een erg goede wedstrijd op de mat gelegd, één waar de spelvreugde vanaf droop! Dit mag met recht een mooie teamprestatie genoemd worden. Er werd erg goed samen gespeeld, duels werden gewonnen, er werd gecoacht en er waren mooie acties te zien!