2019-2020

ST Excellent/SVS/Westerbeekse Boys JO13-2 - Gassel JO13-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen ST Excellent/SVS/Westerbeekse Boys JO13-2 en Gassel JO13-1 uit het seizoen 2019-2020 welke is gespeeld op zaterdag 02 november 2019. De uitslag van dit duel was 1-5.

Verdiende zege met goed veldspel
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO13-1)  |

Gassel begon niet echt goed aan de wedstrijd en keek binnen drie minuten tegen een 1-0 achterstand aan. Maar daarna pakte men de draad goed op. Via een een-tweetje van Gijs Thijssen en Rens van Laarhoven passte de eerstgenoemde de bal diep door op Tygo van Deventer die de gelijkmaker binnen schoot 1-1. Gassel ging door, zette de tegenstander vast en creëerde volop kansen. Een voorzet van Tygo van Deventer werd door Nienke Willems geschampt en de bal ging net naast. Na enkele kansen was het Gassel dat de leiding nam. Via een korte corner was het wederom Tygo van Deventer die de bal in de verre hoek binnenschoot 1-2. Even later kon hij de marge uitbreiden maar alleen voor de keeper was zijn lobje net niet nauwkeurig genoeg en de bal rolde naast. Gassel verzuimde in de eerste helft zichzelf te belonen door aardig wat kansen te missen.

In de tweede helft was het eenrichtingsverkeer, bij een aanval over de rechterflank werd de bal voorgegeven en kon Jayden Hoekstra de bal binnen schieten 1-3. Even later kwam de bal na wat gekluts voor de voeten van Jayden Hoekstra die uithaalde, de keeper wist de bal te keren, maar niet goed genoeg, de bal stuiterde door en Tygo van Deventer zette zijn hoofd er nog even tegenaan zodat de bal zeker in het doel ging 1-4. Gassel kreeg daarna kans op kans. Een afstandsschot van Gijs Thijssen belandde op de paal. Ook Dave van Zuijlen, Rens van Laarhoven en Teun Linders kregen kansen maar de bal ging er op het laatst net niet in. Tygo van Deventer wist het net nog wel een keer te vinden 1-5. Bij een corner van Gijs Thijssen kwam de bal bij de tweede paal voor de voeten van Jayden Hoekstra, ook zijn schot ging op de paal en de rebound helaas is het zijnet. Jasper van Acht had pech bij een vrije trap. De laatste kans van de wedstrijd was voor Lotte Tonies, die de bal bij een corner in een keer op de slof nam, maar haar inzet ging net naast. Al met al een prima overwinning met goed veldspel!