Gassel JO13-1 - SJO Vianen Vooruit/HBV JO13-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO13-1 en SJO Vianen Vooruit/HBV JO13-1 uit het seizoen 2019-2020 welke is gespeeld op maandag 04 november 2019. De uitslag van dit duel was 3-2.

Prima overwinning op buren
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO13-1)  |

Voor vanavond stond voor Gassel JO13-1 de inhaalwedstrijd op het programma tegen SJO Vianen Vooruit/HBV JO13-1. In het bekerprogramma werd Gassel door deze ploeg nog met 5-1 verslagen, dus kon het een pittige wedstrijd tegemoet zien. En net als afgelopen zaterdag keek Gassel al snel tegen een achterstand aan. Bij een vrije trap aan de zijkant van het 16 metergebied werd de bal voorgegeven en viel de bal op een wat ongelukkige wijze via een Gasselse verdediger in het doel. Gassel pakte de draad wel weer goed op, kreeg een aantal kansen, maar de tegenstander was tevens een paar keer gevaarlijk via snelle counters. Tygo van Deventer kreeg een schietkans, Lotte Tonies schoot de bal vrij voor de keeper net langs. Jur van der Heijden voorkwam met een prima redding toen een speler alleen op hem afkwam een grotere achterstand. Jayden Hoekstra schoot alleen voor het doel op de keeper. Toch kwam Gassel langszij, een voorzet werd goed binnengeschoten door Lotte Tonies 1-1, dit was tevens de ruststand.

In het begin van de 2e helft was het wederom SJO Vianen Vooruit/HBV dat op voorsprong kwam via een uitval 1-2. Gassel drong daarna aan en creëerde volop kansen. Een schot van Gijs Thijssen werd ternauwernood gekeerd door de keeper, de rebound van Tjeu Josemanders werd wederom gepakt door de keeper van de tegenstander. Gassel kwam toch weer langszij, Jelle van Deventer krulde de bal via een afstandschot nauwkeurig in het doel 2-2. Daarna was het wederom Jur van de Heijden die een nieuwe voorsprong van SJO Vianen Vooruit/HBV voorkwam, weer kwam er een speler alleen op hem af en wederom redde hij goed. Even later, vlak voor het eindsignaal, terwijl iedereen dacht dat het bij een gelijkspel zou blijven werd de bal op het middenveld veroverd en werd Tygo van Deventer via de rechterkant weggestuurd, die daarna van afstand de bal hoog in het doel schoot 3-2. Al met al een prima overwinning.