2019-2020

Gassel JO13-1 - Venhorst JO13-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO13-1 en Venhorst JO13-1 uit het seizoen 2019-2020 welke is gespeeld op zaterdag 30 november 2019. De uitslag van dit duel was 11-5.

Doelpuntrijke thuisoverwinning
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO13-1)  |

Gassel JO13-1 moest vandaag thuis aantreden tegen Venhorst JO13-1G, vijfde op de ranglijst. Vooraf werd toch wel rekening gehouden met het feit dat het wel eens een erg lastige wedstrijd zou kunnen gaan worden. Gassel begon goed aan de wedstrijd en kreeg direkt een aantal schietkansen, onder andere Tygo van Deventer schoot op de paal en Rens van Laarhoven schoot net naast. Het kwam daarna op voorsprong via een penalty, Tygo van Deventer werd binnen de beruchte lijnen gevloerd en Gijs Thijssen schoot de penalty vervolgens raak 1-0. (Klik hier voor een kort filmpje van benutte strafschop.) Kort daarna werd door Gassel balverlies geleden op het middenveld en Venhorst kon hierbij snel uitkomen en ook de 1-1 scoren. Gassel creëerde aardig wat kansen, maar de keeper van Venhorst was op dreef en verrichtte een aantal goede reddingen. Toch was het Gassel dat weer op voorsprong kwam, de bal werd via de rechterkant voorgegeven en Jayden Hoekstra schoot binnen 2-1. Tygo van Deventer had een paar keer kans de score te kunnen uitbreiden, maar vond telkens de keeper op zijn weg. Het was andermaal Jayden Hoekstra die scoorde na een dieptepass van Gijs Thijssen 3-1. Daarna was het dan toch de beurt aan Tygo van Deventer; hij frommelde zich tussen een 3 tot 4-tal spelers van Venhorst door en alleen voor de keeper wist hij ditmaal wel te scoren 4-1. Aan de andere kant van het veld werd daarna ook een penalty gegeven. Ietwat dubieus omdat de Gasselse verdediger duidelijk de bal voor de voeten van de spits van Venhorst wegspeelde, maar er werd toch een penalty toegekend. Het was echter keeper Jur van der Heijden die de penalty met een prima redding wist te keren. Direkt daarna kreeg Gassel een hoekschop te nemen na een snelle uitval. De bal werd bij de tweede paal neergelegd en weer was het Jayden Hoekstra die zijn derde treffer van de wedstrijd binnenschoot 5-1, dit was tevens de ruststand.

Na de rust ging het spel verder zoals in de eerste helft, beide teams kregen kansen. Het was Gassel wat de score verder uitbouwde; de ingevallen Jelle van Deventer gaf de bal vanaf de linkerkant voor en zijn broer Tygo schoot in twee keer de bal bij de eerste paal binnen 6-1. Daarna had Gassel een wat mindere periode en gaf het 2 goals weg, het werd 6-2 na een snelle uitval waarbij de val vervolgens hoog over keeper Jur van der Heijden werd binnengeschoten. Daarna kreeg Venhorst weer een penalty nadat een speler was neergehaald binnen het strafschopgebied, dit keer werd wel raak geschoten 6-3. Daarna was het weer de beurt aan Gassel. Eerst was het Tygo van Deventer die nog een goede kans misste; alleen op de keeper af tikte hij de bal net iets te hard langs de keeper op naar voren, waardoor de bal over de achterlijn rolde. Maar daarna schoot Jelle van Deventer de bal vanaf afstand hard binnen 7-3. . De volgende kans was weer raak; dit keer kreeg Tygo van Deventer de bal wel langs de keeper heen en tikte simpel de 8-3 binnen. Gassel bleef aanvallen, maar het was daarna Venhorst dat weer via een snelle uitval tegen scoorde 8-4. Even later weer 8-5. Bij de volgende aanval van Venhorst kon Jasper van Acht de bal veroveren en hij passte de bal direkt diep op Jelle van Deventer, die vervolgens hard en hoog binnen schoot 9-5. Bij de volgende aanval van Gassel werd een overtreding gemaakt net buiten het strafschopgebied. Jasper van Acht legde aan en zijn schot werd ternauwernood gered door de keeper, maar deze moest de bal los laten en Gijs Thijssen kon daarna simpel de dubbele cijfers binnen tikken 10-5. Gassel wist daarna nog één keer te scoren; Tygo van Deventer omspeelde andermaal de keeper en schoot zijn vierde treffer tegen de touwen 11-5. Al met al een prima overwinning.