Gassel JO9-1 - Juliana Mill JO9-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de bekerwedstrijd tussen Gassel JO9-1 en Juliana Mill JO9-1 uit het seizoen 2019-2020 welke is gespeeld op zaterdag 14 september 2019. De uitslag van dit duel was 3-2.

Gassel JO9-1 pakt eerste driepunter
  |  Auteur: Roland van Dinther (trainer/leider Gassel JO9-1)  |

Voor de JO9 scheen vandaag letterlijk en figuurlijk de zon. Er leek voor de wedstrijd een verbetenheid te zijn om op de Oude Kamp te winnen tegen het Millse Juliana JO9-1. Dit werd ook direct ten gelde gemaakt door de 1-0 van Janne Brans. Vooral de combinatie hieraan vooraf tussen Abel Loeffen, Jesse van Dinther en Janne was er één uit het boekje. Ook verdedigend werd de tegenstander met hand en tand staande gehouden. Mocht het al lukken Joud Alhabi en Joep Boeijen voorbij te komen, was Ruben van Boekel een stevig slot op de deur. Helaas konden ze niet voorkomen dat de blauwhemden met een zondagsschot langszij kwamen, keeper Roel de Kleijn was na zijn eerdere reddingen nu kansloos. De Gasselse brigade gaf niet op en kreeg hiervoor ook de beloning. Na een afgemeten voorzet van Abel verzorgde Jesse op knappe wijze de 2-1. Helaas werd de prima 1e helft niet afgerond met een meer dan terechte voorsprong, Gassel moest helaas een tegendoelpunt toestaan uit een ouderwetse scrimage.

De tweede helft ging het wat meer gelijk op. Het was Gassel die de 3-2 liet aantekenen. Een harde vrije trap van Jesse werd door een Millenaar geschampt waardoor die achter de Millse doelman in het net verdween. Beide teams kregen nog wat kansen, maar mede door sterk keeperswerk van Siem Schippers bleef Gassel aan de goede kant van de score staan. Over de hele wedstrijd gezien een terechte uitslag tegen een fijne tegenstander.