2019-2020

Montagnards JO9-1 - Gassel JO9-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Montagnards en Gassel JO9-1 uit het seizoen 2019-2020 welke is gespeeld op zaterdag 02 november 2019. De uitslag van dit duel was 8-6.

Comeback met perspectief
  |  Auteur: Roland van Dinther (trainer/leider Gassel JO9-1)  |

De Gasselnaren begonnen sterk aan de wedstrijd. Na al wat kansjes te hebben gemist, was het Jesse van Dinther die de score opende. De voorsprong was echter maar van korte duur. De scheidsrechter zag een duidelijke overtreding op Jesse over het hoofd, waardoor de gastheren op gelijke hoogte kwamen. Hierna kregen zij veel vrijheid, waardoor ze na de time-out flink uitliepen naar 6-1. Abel Loeffen kon echter nog een doelpunt meepikken, waardoor de rust met 6-2 werd bereikt. In de rust werd orde op zaken gesteld en dat wierp vruchten af. Jesse scoorde de 6-3, waarna Joud Alhalabi de 6-4 in de touwen schoot. Doordat we achterin ook wat ruimte weg moesten geven, kwamen de Limburgers op 7-4. Ruben van Boekel scoorde weer namens Gassel, maar ook de gastheren scoorde helaas weer, 8-5. Abel scoorde op fraaie wijze de 8-6 en Gassel rook bloed. Helaas werden er wat kansen gemist, maar op een gegeven moment kon Jesse alleen op de keeper af. Helaas vond de scheidsrechter van de thuisclub het nodig om het eindsignaal te geven op het moment dat Jesse door kon lopen. De sportiviteitsprijs zal dit jaar aan de neus van de betreffende scheidsrechter voorbij gaan, ook gezien zijn rol bij de eerste goal van Montagnards. Al met al de wedstrijd in tien minuten weg gegeven, maar de come-back biedt zeker perspectief.