Gassel JO14-1 - DSC JO14-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de bekerpoulewedstrijd tussen Gassel JO14-1 en DSC JO14-1 uit het seizoen 2020-2021 welke is gespeeld op zaterdag 19 september 2020. De uitslag van dit duel was 1-5.

Geflatteerde thuisnederlaag
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO14-1)  |

Gassel JO14-1G heeft in haar eerste competitieduel een geflatteerde nederlaag geleden in de thuiswedstrijd tegen DSC JO14-1 uit Kerkdriel. Gassel kon in deze wedstrijd geen grip krijgen op de snelle linkerspits van de tegenstander. Binnen vijf minuten was het 0-1. Bij een aanval van Gassel werd balverlies geleden en de tegenstander kwam er vliegensvlug uit en scoorde direkt 0-1 via een schot diagonaal in de bovenhoek van het doel. Gassel kreeg even later een enorme kans op de gelijkmaker, maar de bal werd door een tweetal spelers net niet binnen gegleden na een lage voorzet, waardoor de bal voorlangs het doel ging. Gassel bleef de aanval zoeken, Lotte Tonies kapte zichzelf goed vrij en gaf af op Tygo van Deventer wiens schot geblokt werd. De hieruit volgende uitval van DSC was het echter weer raak 0-2. Even later kwam de bal op wat gelukkige wijze in de loop van de linkerspits van DSC en deze rondde wederom goed af 0-3. Gassel bleef voetballend wel de betere, kreeg ook kansen, maar het was weer bij een snelle counter de spits die vlak voor het rustsignaal wederom wist te scoren 0-4.

Ondanks de verslagenheid liet Gassel de moed niet zakken en startte de tweede helft goed, waarbij diverse kansen werden gecreëerd. Gijs Thijssen stuurde Lotte Tonies weg met een dieptepass, welke de bal keurig aflegde op de opkomende Tygo van Deventer, de keeper redde echter prima. Jasper van Acht nam een vrije trap van achteruit via de rechterflank, de hieruit komende voorzet werd net naast geschoten. Een voorzet van de rechterkant werd bij de eerste paal op doel geschoten, de keeper kon deze net hoekschop tikken. Een schot van Tygo van Deventer werd wederom goed gered door de keeper. Zoals eerder in de eerste helft was het daarna wederom via een snelle counter waarbij de spits de verdediging van Gassel te snel af was en de 0-5 binnenschoot. . Gassel bleef toch goed door voetballen. Teun Linders werd op de rechterkant de diepte ingestuurd door Nienke Willems, het schot van Teun Linders ging maar net naast.

Een schot van de opkomende linksback Jazz Goossens werd ook gestopt door de keeper. Toch wist Gassel te scoren; bij een scrimmage in het strafschopgebied werd een speler van Gassel neergehaald. De toegekende penalty werd door Gijs Thijssen binnen geschoten. Gassel kreeg daarna wederom volop kansen. Jazz Goossens schoot alleen op doel op de keeper. Lotte Thonies soleerde door de verdediging maar haar schot ging ook net langs. Een goede aanval over rechts werd voorgezet, maar Tygo van Deventer stuitte wederom om de keeper van de tegenstander. Een mooie combinatie tussen Binck van Roosmalen en Tygo van Deventer werd door laatst genoemde alleen voor de keeper wederom net naast geschoten. Gassel verdiende een compliment voor de inzet en het vertoonde spel, maar helaas gingen de punten mee terug naar Kerkdriel.