Gassel JO14-1 - MOSA '14 JO14-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de bekerpoulewedstrijd tussen Gassel JO14-1 en MOSA '14 JO14-1 uit het seizoen 2020-2021 welke is gespeeld op zaterdag 03 oktober 2020. De uitslag van dit duel was 4-2.

Dikverdiende thuisoverwinning
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO14-1)  |

Gassel JO14-1 heeft vandaag haar eerste overwinning van deze competitie behaald. Het moest in de thuiswedstrijd op een erg rustig "Oude Kamp" aantreden tegen MOSA '14 uit Oijen (tweede op de ranglijst). Gassel begon goed aan de wedstrijd in de vijfde minuut werd Gijs Thijssen op de rechterflank in de diepte weggestuurd door Rens van Laarhoven. De voorzet op Tygo van Deventer werd in eerste instantie op de keeper geschoten, maar in de rebound kon hij de bal wel binnenschieten, 1-0. Even later was wel weer direct gelijk, wat knullig balverlies van Gassel op het middenveld werd direct afgestraft via een snelle aanval 1-1. Beide ploegen kregen kansen, waarbij Gassel toch wel de betere kansen had. Een afvallende bal bij een corner werd door Tijn van Boekel in een keer op goal geschoten, maar geblokt. Lotte Tonies stuurde Jazz Goosens na een mooie combinatie de diepte in over de linkerflank, na een lange rush schoot Jazz de bal net voor het doel langs.

Gassel moest wel goed opletten bij uitvallen, maar Jasper van Acht, Tjeu Josemanders en Tijn van Boekel wisten via goed verdedigen en ingrijpen kansen te voorkomen. Een lange pass van achter uit door Jasper van Acht via de linkerkant werd voorgezet bij de 1ste paal waar Tygo van Deventer kon binnentikken 2-1. Deze kreeg vlak daarna weer een goede mogelijkheid om te scoren, maar alleen op de keeper af lukte het hem ditmaal net niet om te scoren. Even later wist hij wel weer het net te vinden. Een verre ingooi van Teun Linders werd op ietwat knullige wijze niet goed uitverdedigd door MOSA waardoor Tygo van Deventer plotseling de bal kreeg en makkelijk de 3-1 kon binnenschieten.

Dit was tevens de ruststand. In de tweede helft een sterker MOSA. Een aanval over de linkerzijde werd goed voorgezet, maar de spits raakt de bal niet vol waardoor de bal langs het doel ging. Gassel keeper Jur van der Heijden moest een aantal keren ingrijpen om doelpunten te voorkomen. Een aantal schoten wist hij klemvast te pakken, bij een uitval redde hij bij een 1-op-1-situatie. Een doelpunt van MOSA kon niet uitblijven en even later werd het dan ook 3-2 en was de spanning helemaal terug. Gassel kreeg bij een uitval een uitstekende mogelijkheid om te scoren, via een moeilijke hoek schoot Tygo van Deventer op doel, echter kaatste de bal bij de tweede paal weer het veld in. Toch lukte het Gassel nog een keer om te scoren. Na een ingooi van Nienke Willems op Teun Linders werd de bal voorgegeven waarna Binck van Roosmalen de bal binnen schoot, 4-2. Een dikverdiende overwinning voor Gassel JO14-1, een compliment voor alle spelers voor het vertoonde spel en werklust.