SJO VITA JO14-1 - Gassel JO14-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de bekerpoulewedstrijd tussen SJO VITA JO14-1 en Gassel JO14-1 uit het seizoen 2020-2021 welke is gespeeld op woensdag 16 september 2020. De uitslag van dit duel was 3-6.

Prima afsluiting bekeravontuur
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO14-1)  |

In de laatste bekerwedstrijd moest Gassel JO14-1 aantreden in Megen. Gassel ging voortvarend van start. Na tien minuten spelen schoot Jelle van Deventer de bal vanaf circa twintig meter vol op de lat, de terugkaatsende bal werd door hem voorgelegd op de inkomende Rens van Laarhoven die de bal kon binnen schuiven, 0-1. Even later werd via een snelle uitval Jelle van Deventer in de diepte weggestuurd, welke deze kans goed wist te verzilveren en dus 0-2. Kort daarna kon Tygo van Deventer de keeper omspelen en vervolgens zelf simpel de 0-3 binnenschieten. Toch wel wat onverwacht wist de thuisclub in korte tijd de stand via twee doelpunten terug te brengen naar 2-3 en was de spanning terug. Net voor rust wist Gassel de marge weer te vergroten naar twee doelpunten; Teun Linders kon via de rechterkant opkomen en gaf de bal voor op Tygo van Deventer die wederom scoorde, 2-4.

Na de rust was Gassel het even kwijt. Eerst voorkwam de paal bij een snelle uitval een tegentreffer, Jur van der Heijden redde voortreffelijk toen een speler alleen op hem afkwam. Het lukte de thuisclub met ietwat geluk toch om te scoren via een eigen doelpunt 3-4. Gassel stelde direct weer orde op zaken, via een mooie aanval opgezet via Nienke Willems, die Teun Linders met een mooie dieptepass wegstuurde, gaf Teun de bal perfect voor op Tygo van Deventer die de bal hard binnen schoot. Even later was het Gassel dat opnieuw scoorde: Jelle van Deventer krulde een hoekschop rechtstreeks bij de eerste paal in het doel en dus 3-6, dit was tevens de eindstand.