2021-2022

Gassel JO11-1 - V.V. Achates JO11-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO11-1 en V.V. Achates JO11-1 uit het seizoen 2021-2022 welke is gespeeld op zaterdag 18 december 2021. De uitslag van dit duel was 2-2.

JO11-1 grijpt net naast koppositie
  |  Auteur: Joris van Bommel (trainer/leider Gassel JO11-1)  |

Voor de JO11 stond vandaag een belangrijke laatste wedstrijd op het programma. De Gasselnaren hadden deze periode een goede reeks neergezet met vier overwinningen uit vier wedstrijden. Vandaag moest aangetreden worden tegen koploper Achates, die maar één puntje boven de Gasselnaren staan. Er moest dus in een direct duel gewonnen worden om de eerste plek te pakken. Het bleek terecht dat deze twee ploegen bovenaan staan, want het werd een zeer spannende wedstrijd. Het vele publiek dat langs de weg stond, kreeg een wedstrijd van hoog niveau voorgeschoteld. Beide teams begonnen sterk aan het duel. Lange tijd werd er niet gescoord omdat beide ploegen de defensie meer dan op orde hadden en dus werd de strijd vooral gevoerd op het middenveld. De Gasselnaren begrepen goed wat er op het spel stond en vochten voor elke bal. Dit leverde halverwege de wedstrijd een Gassels doelpunt op. Na een goede combinatie op het middenveld wist Mick Pennings de bal achter de Ottersumse keeper te krijgen. Het spel bleef hierna op en neer golven met kleine kansjes aan beide kanten. Uiteindelijk was het geluk aan de kant van Achates, dat terug in de wedstrijd wist te komen; 1-1. Achates zette vervolgens door en wist ook de 1-2 in het Gasselse net te krijgen. Volop gesteund door het thuispubliek begrepen de Gasselnaren dat de aanval gezocht moest worden. Vlak voor het einde van de reguliere speeltijd werd een goede aanval door het midden beloond met een doelpunt van Ruben van Boekel waardoor de spanning volledig terug was. Een alles of niet offensief in de laatste minuten bleek uiteindelijk niet voldoende om de winst en daarmee de koppositie uit het vuur te slepen. De Gasselnaren mogen echter zeer trots zijn op het vertoonde spel en het behaalde gelijkspel. Met vier gewonnen wedstrijden en een gelijkspel hebben ze een geweldige periode achter de rug.