2021-2022

Gassel JO16-1 - SJO Vianen Vooruit/HBV JO16-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO16-1 en SJO Vianen Vooruit/HBV JO16-1 uit het seizoen 2021-2022 welke is gespeeld op zaterdag 19 maart 2022. De uitslag van dit duel was 4-1.

Mooie zege in burenderby
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO16-1)  |

Het eerste kwartier van de wedstrijd was voor Vianen Vooruit/HBV, de tegenstander kreeg meerdere kansen om te score te openen. Een aantal schoten gingen maar net naast, een goal werd afgekeurd voor buitenspel. Gassel had niets in te brengen, na wat omzettingen ging het Gassel veel beter af en kreeg het meer grip op de wedstrijd. Een eerste kans van gassel kwam uit een hoekschop genomen door jazz Goossens waarbij Senna van de Maas de bal vrij kon inkoppen, maar de bal ging net naast. Even later kon Chris Classens de bal onderscheppen op de helft van de tegenstander, hij wist met een mooie pass Jelle van Deventer in stelling te zetten die de bal daarna feilloos binnenschoot 1-0. Kort daarna waren de rollen omgedraaid, na een mooie aanval gaf Jelle van Deventer de bal voor op Chris Classens die op zijn beurt de bal beheerst binnenschoot 2-0. Kort voor het rustsignaal wist Gassel op het middenveld de bal af te pakken waarbij Senna van de Maas de bal als laatste in de voeten kreeg. Hij kapte zich vrij en schoot de bal vanaf bijna 30 meter afstand boven in de kruising waardoor Gassel met een ruime voorsprong van 3-0 de rust in ging.

Senna van de Maas tegen zijn oude ploeggenoten

In de tiende minuut van de tweede helft kwam Gassel met enig fortuin zelfs op een 4-0 voorsprong. Een voorzet van Jelle van Deventer belandde in een keer in het doel. De volgende kans was voor Teun Linders, bij een corner stond hij vrij bij de tweede paal, maar zijn schot ging net naast. Vianen vooruit/HBV wist ook nog te scoren, bij een rare stuiterbal bleef de bal in de kluts in het doelgebied hangen en kon de bal makkelijk worden binnen geschoten 4-1. Al met al een prima overwinning.