2021-2022

Gassel JO16-1 - ST Toxandria/VIOS '38 JO16-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO16-1 en ST Toxandria/VIOS '38 JO16-1 uit het seizoen 2021-2022 welke is gespeeld op zaterdag 19 februari 2022. De uitslag van dit duel was 3-2.

Verdiende thuisoverwinning
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO16-1)  |

Gassel JO16-1 kreeg in het begin vd wedstrijd een uitgelezen mogelijkheid om al meteen op voorsprong te komen. Een lage voorzet vanaf de linkerkant werd door Jazz Goossens op de keeper geschoten. Daarna was het de uitploeg die op voorsprong kwam. Eerst viel een bal bij een afstandsschot nog bovenop de lat, de daaropvolgende corner werd via een klutsbal binnengeschoten en dus 0-1. Bij een uitval kreeg Jazz Goossens wederom een kans, maar zijn schot ging over. Ook Jelle van Deventer wist het doel niet te vinden toen hij alleen op de keeper afging. Aan de andere kant behoedde keeper Jur van der Heijden de thuisploeg met een knappe redding voor een nog grotere achterstand.

Na de rust had Gassel de wind in de rug en nam de thuisploeg het heft in handen. Binnen tien minuten werd de achterstand omgezet in een voorsprong. Nadat de bal op de helft van de tegenstander werd onderschept, schoot Jelle van Deventer de gelijkmaker binnen. Vlak daarna was het weer Jelle van Deventer die na een combinatie van Huub Josemanders en Chris Classens de 2-1 kon scoren. Bij een snelle uitval dacht Gijs van Roosmalen ook te scoren, maar zijn inzet werd op wonderbaarlijke wijze door de keeper gekeerd. Even later was het toch 3-1; Jelle van Deventer wist zijn hattrick te voltooien met zijn derde goal. Het werd op het einde van de wedstrijd toch nog even spannend want na een razendsnelle counter maakte de tegenstander er nog 3-2 van. Gassel JO16-1 wist stand te houden en daarmee is de eerste overwinning van de voorjaarscompetitie binnen.