Gassel JO16-1 - VOW JO16-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO16-1 en VOW JO16-1 uit het seizoen 2021-2022 welke is gespeeld op zaterdag 09 oktober 2021. De uitslag van dit duel was 4-2.

Eerste overwinning is binnen
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO16-1)  |

Gassel JO16-1 moest vandaag thuis aantreden tegen VOW JO16-1 uit zijtaart. Gassel begon goed aan de wedstrijd; binnen vijf minuten was het namelijk al raak. Senna van de Maas bracht met een lange pass van achteruit Jelle van Deventer in stelling die voor de 1-0 voorsprong zorgde. Laatstgenoemde kreeg vlak daarna weer een goede kans, maar zijn schot werd door de keeper van VOW gekeerd. In de 10e minuut was het alweer gelijk, ietwat onnodig gaf Gassel de voorsprong weg, 1-1. Daarna was het de tegenpartij die wat feller speelde dan Gassel en de betere kansen kreeg. Bij een snelle aanval over de linkerkant werd de Gasselse doelman omspeeld en dacht de aanvaller van VOW de bal in het lege doel te hebben geschoten, maar Senna van de Maas wist ternauwernood de bal net voor de doellijn tegen te houden. Toch was het Gassel dat weer op voorsprong kwam door een afstandsschot van Mike Poels, hij schoot de bal met een hoge boog in het doel 2-1. Jur van der Heijden wist nog vlak voor de rust een tegendoelpunt te voorkomen met een goede redding. Gassel dacht nog een keer gescoord te hebben, maar de goal van Jelle van Deventer die uit een bijna onmogelijk hoek binnenschoot, werd afgekeurd omdat de bal eerder over de achterlijn bij Gassel zelf was geweest en dus een doeltrap te nemen kreeg. Een schot van VOW ging nog net naast.

Na de rust een feller en beter spelend Gassel. Gassel wist haar voorsprong te vergroten; Jelle van Deventer ging goed door over de linkerkant, zijn lage voorzet werd prima bij de eerste paal binnengeschoten door Gijs van roosmalen, 3-1. Direct na de aftrap was de spanning weer helemaal terug, de linkerspits van VOW was de Gasselse defensie weer te snel af, maar hij werd gehaakt binnen het zestien metergebied dus penalty en een 3-2 tussenstand. Gassel pakte de draad weer op en kreeg een paar goede schietkansen; achtereenvolgens schoot Jazz Goossens net over de kruising, een schot van Mike Poels werd gered door de keeper en Gijs Thijssen schoot net naast. Laatstgenoemde passte even later de bal tussen de verdediging op Jelle van Deventer. Zijn voorzet werd door Jazz Goossens op doel geschoten maar de bal ging via de keeper net over. Bij de volgende kans van Gassel was het wel raak, de bal kwam bij een kluts voor de voeten van Jazz Goossens die niet aarzelde en de bal hard binnenschoot, 4-2. VOW kreeg nog een laatste goede kans: de bal werd via de linkerkant laag voorgegeven en de bal werd ineens op het Gasselse doel geschoten, maar Jur van der Heijden redde met een snelle reactie. Al met al een prima gespeelde wedstrijd en de eerste overwinning van het seizoen!