2021-2022

SJO Vianen Vooruit/HBV JO16-1 - Gassel JO16-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen SJO Vianen Vooruit/HBV JO16-1 en Gassel JO16-1 uit het seizoen 2021-2022 welke is gespeeld op zaterdag 16 oktober 2021. De uitslag van dit duel was 5-4.

Ongelukkige uitnederlaag
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO16-1)  |

Vandaag stond de derby tegen SJO HBV/Vianen Vooruit JO16 op het programma op het sportpark in Beers. Gassel JO16 begon goed aan de wedstrijd, al in de vijfde minuut kreeg Gassel een corner te nemen en deze werd binnengekopt door Gijs Thijssen 0-1. Lang kon Gassel niet genieten van de voorsprong, want even later was het bij een klutsbal alweer gelijk 1-1. De thuisploeg was daarna toch wel de bovenliggende partij, Gassel doelman Jur van dre Heijden moest enkele reddingen verrichten na schoten op doel. Bij een corner van de thuisclub bleef de bal voor het doel hangen, een speler van HBV/Vianen Vooruit frommelde de bal in het Gasselse doel 2-1. Na de eerstvolgende aanval na de aftrap kreeg Gassel ook weer een corner te nemen. Nadat de bal uit het 16 metergebied werd weggewerkt viel de bal voor de voeten van Mike Poels, die niet aarzelde en hard uithaalde, de bal vloog met een streep tegen het net 2-2. Daarna had Gassel weer een mooie kans om weer op voorsprong te komen maar Jelle van Deventer schoot alleen voor de keeper recht op de doelman.

Na rust kwam Gassel direkt na de aftrap weer op achterstand, een snelle aanval over de linkerflank werd bij de eerste paal binnengeschoten 3-2. Jelle van Deventer dacht Gassel weer op gelijke hoogte te schieten, hij schampte de bal na een voorzet en zijn inzet ging net voorlangs het doel. Gassel kreeg kansen, maar het was de thuisclub die na een snelle counter weer scoorde 4-2. Gijs van Roosmalen bracht even later de spanning weer terug in de wedstrijd. Hij schoot een vrije trap van buiten het zestienmetergebied hoog in het doel 4-3. HBV/Vianen Vooruit kreeg tussendoor nog een grote kans om de voorsprong weer uit te bouwen, maar het schot ging via de paal langs. Chris Classens kreeg daarna de mogelijkheid om de stand weer in evenwicht te brengen, alleen op de keeper af wachtte hij net iets te lang met schieten zodat de bal toch nog werd onderschept. Gassel bleef aanvallen en via een lange bal van Mike Poels op Jelle van Deventer, wist laatstgenoemde de keeper handig te omspelen en de bal binnen te schieten 4-4. Met nog 2/3 minuten te spelen lukte het de thuisploeg toch nog om een keer te scoren en hierdoor leed Gassel toch wel wat ongelukkig een 5-4 nederlaag. Gassel verdiende een gelijkspel en dat had de verhoudingen beter weergegeven, maar dat zat er helaas net niet in.