Blauw Geel '38/JUMBO JO17-2 - Gassel JO17-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Blauw Geel '38/JUMBO JO17-2 en Gassel JO17-1 uit het seizoen 2022-2023 welke is gespeeld op zaterdag 18 maart 2023. De uitslag van dit duel was 1-2.

Eerste overwinning fase 3 een feit
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO17-1)  |

Gassel JO17-1 heeft haar eerste overwinning geboekt. In Veghel werd met 1-2 gewonnen van Blauw Geel '38/JUMBO JO17-2. In de 10e minuut werd Nick Beekmans in het strafschopgebied onderuit gehaald. De toegekende penalty werd door Gijs Thijssen binnengeschoten 0-1. Direct na de aftrap een aanval van Blauw Geel, redding Jorn vogelaars, de spits van Blauw Geel dacht de rebound binnen te schieten, maar Gijs Thijssen kon met een uiterste inspanning de bal net voor de lijn tegenhouden. Even later kwam Gassel weer goed weg bij een nagenoeg zelfde situatie, alleen nu was het Mike Poels die de bal voor de doellijn kon wegkoppen. Gassel kreeg ook kansen. Een verre uittrap van keeper Jorn vogelaars bracht Thijmen Hermanussen direct in stelling, alleen op de keeper af wist hij helaas niet te scoren want de keeper bracht redding. Thijmen Hermanussen kreeg even later bij een corner wederom de mogelijkheid om de 0-2 binnen te schieten, maar hij schoot van dichtbij recht op de keeper.

Na de rust redelijk gelijkopgaand, waarbij de Gasselse verdediging wel wat beter stond dan voor de rust. Het duurde tot 10 minuten voor tijd voordat er weer door Gassel gescoord werd: Thjmen Hermanussen kon de bal in een scrimmage meenemen en de 0-2 binnenschieten. Iedereen dacht wel dat de wedstrijd beslist was, maar 3 minuten voor tijd wist de thuisploeg ook te scoren 1-2. Gassel hield de laatste minuten goed stand waarbij het bij een corner van de thuisclub nog heel even spannend was, maar de overwinning was binnen.