2022-2023

ST Constantia/Menos JO17-2 - Gassel JO17-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de bekerwedstrijd tussen ST Constantia/Menos JO17-2 en Gassel JO17-1 uit het seizoen 2022-2023 welke is gespeeld op zaterdag 24 september 2022. De uitslag van dit duel was 1-4.

Ook zege in derde bekerwedstrijd
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO17-1)  |

Gassel JO17 heeft ook haar derde bekerduel op rij gewonnen. In Wanroij werd ST Constantia/Menos JO17-2 met 1-4 verslagen. In de tiende minuut van de wedstrijd kwam Gassel op voorsprong via een afstandsschot van ruim dertig meter via Chris Classens 0-1. Gassel had de gehele 1ste helft een veldoverwicht en volop kansen. Gijs Thijssen zette met een lange pass Thijmen Hermanussen in een keer alleen voor de keeper, welke hij omspeelde, maar daarna was de hoek net te moeilijk om de bal binnen te schuiven, de bal ging voor langs het doel. Bij een volgende aanval werd hij wederom via een pass binnendoor van Gijs van Roosmalen opnieuw in stelling gebracht, maar zijn schot ging net naast. Bij zijn derd kans was het wel raak; Nick Beekmans kon via de rechtflank opkomen, sneed naar binnen en gaf de bal in de loop van Thijmen Hermanussen die nu wel keurig raak schoot 0-2. Even later kreeg Gassel een corner te nemen, eerst werd de kopbal van een Gasselse aanvaller nog gekeerd door de keeper, de rebound was voor Lucas Nijenhuis, maar zijn schot ging net naast. Gassel kreeg diversen kansen om de score verder uit te bouwen, schoten op goal werden gepareerd door de keeper van de tegenstander, of er werd naast geschoten.

Na de rust bleef Gassel de beter spelende ploeg en kreeg het weer volop kansen. Een voorzet van Lucas Nijenhuis werd net over gekopt bij de 2e paal door Gijs de Waal. Nick Beekmans dacht met een subliem lobje de keeper te verschansen, maar deze kon ternauwernood de bal pakken. Gijs van Roosmalen zag zijn inzet ook net naast gaan. Een afstandschot van Mike Poels ging net over. Even later was het echter de thuisclub die scoorde, bij een counter werd een overtreding van een aanvaller van Constantie over het hoofd gezien door de scheidsrechter, de daaropvolgende voorzet werd simpel binnen getikt 1-2. Even leek het erop dat het nog spannend zou gaan worden, Gassel maakte het zichzelf ietwat moeilijk. Maar Gassel reageerde goed. Thijmen Hermanussen kon via de linkerkant opkomen en zijn strakke voorzet werd binnengeschoten door Nick Beekmans 1-3. Even later waren de rollen omgedraaid; nu was het Nick Beekmans die de bal voorzette op Thijmen Hermanussen die de 1-4 binnen kon koppen. l met al weer een prima overwinning waarbij Gassel nu alleen koploper is in de bekercompetitie met 3 gespeeld en 9 punten.