Gassel JO17-1 - ST Constantia/Menos JO17-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de bekerwedstrijd tussen Gassel JO17-1 en ST Constantia/Menos JO17-1 uit het seizoen 2022-2023 welke is gespeeld op zaterdag 10 december 2022. De uitslag van dit duel was 3-3.

Eerste puntverlies voor Gassel JO17-1
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO17-1)  |

VV Gassel moest deze zaterdag thuis aantreden tegen de samengestelde JO17 van Constantia uit Wanroy en Menos uit Landhorst. Gassel begon goed en kwam al snel in de 5e minuut op voorsprong. In eerste instantie werd een aanval afgeslagen, maar werd de bal net buiten het 16 metergebied heroverd, waarbij de bal werd ingespeeld op Thijmen Hermanussen, die zich goed wegdraaide van zijn tegenstander en de bal laag in het doel kon schieten 1-0. De volgende kans was voor de tegenstander maar de Gasselse doelman Jur van der Heijden bracht redding. Gassel kreeg daarna zelf 2 grote mogelijkheden om de stand uit te breiden; Chris Classens stuurde Thijmen Hermanussen met een steekpass door het midden richting doel, maar de inzet van de Gasselse spits werd gekeerd door de keeper. Eenzelfde aanval had hetzelfde resultaat. Waar Gassel dacht haar voorsprong uit te kunnen breiden was het echter Constantia/Menos dat via een uitval scoorde 1-1. Het was daarna Gassel dat wederom op voorsprong kwam. Bij een verre uittrap van Jur van der Heijden stuiterde de bal tussen 2 verdedigers op, Thijmen Hermanussen kon al koppende de bal tussen de verdedigers meenemen en zo alleen recht op het doel van de tegenstander afgaan, hij rondde nu keurig af 2-1. Lang kon Gassel wederom niet genieten van haar voorsprong. Bij een corner werd een afgeslagen bal op de rand van het zestienmetergebied opgepakt en van die afstand laag over de grond binnengeschoten 2-2. Chris Classens verzuimde bij een volgende kans om Gassel weer op voorsprong te zetten, na een één-tweetje schoot hij de bal in het zijnet. Gassel had het hierna toch wel moeilijk. Enkele seconden voor het rustsignaal was het toch weer Gassel dat voor de 3e keer op voorsprong kwam. Niet meer verwacht, maar een hoge bal van Sieme Gerrits werd door een 2-tal verdedigers van de tegenpartij helemaal verkeerd ingeschat, Thijmen Hermanussen was er als de kippen bij en schoot zijn 3e van de middag binnen 3-2.

Direct na de aftrap in de 2e helft gaf Gassel wederom haar voorspong uit handen. Bij een voorzet vanaf de rechterkant van het veld werd de bal door de spits droog binnengeschoten 3-3. Daarna golfde het spel op en neer, beide ploegen streden voor de winst, beide ploegen kregen ook diverse kansen. Bij een aanval van Constantia/Menos kon een speler alleen op de Gasselse doelman afgaan, maar Jur van der Heijden kon redding geven, ook in de rebound wist hij met een katachtige beweging de bal uit het doel te houden. Gassel zelf scoorde nog wel, een lange bal van achteruit over de verdediging van Constantia/Menos werd binnengeschoten, maar de goal werd afgekeurd wegens vermeend buitenspel. Al met al was een gelijkspel een juiste weerspiegeling van de wedstrijd. Gassel staat nog steeds op de 1ste plaats in de competitie en heeft het zelf in handen. Een en ander kan afhankelijk zijn van de inhaalwedstrijd tussen Olympia'18 JO17-2 en ST JVC Cuijk/SIOL JO17-2 aankomende woensdag. Maar als Gassel komende zaterdag haar thuiswedstrijd tegen ST JVC Cuijk/SIOL JO17-2 zelf wint is het kampioen in de 3e klasse. Dit zou een enorme prestatie zijn omdat het net zelf van de 4e naar de 3e klasse is gezet door de resultaten in de bekercompetitie.