2022-2023

Gassel JO17-1 - ST Constantia/Menos JO17-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de bekerwedstrijd tussen Gassel JO17-1 en ST Constantia/Menos JO17-1 uit het seizoen 2022-2023 welke is gespeeld op zaterdag 20 mei 2023. De uitslag van dit duel was 4-2.

Afsluiting met mooi thuiszege
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO17-1)  |

Vandaag laatste competitiewedstrijd thuis tegen ST Constantia/Menos JO17-1 die nog streden voor kampioenschap. In de tweede minuut van de wedstrijd was het de tegenstander die de score kon openen, maar doelman Jur van der Heijden wist redding te brengen. Over het verdere verloop van de eerste helft viel weinig te vermelden. In de tweede helft ging Gassel goed van start, steekpass van Nick Beekmans op Thijmen Hermanussen, schot mis. Vlak daarna wederom een kans voorThijmen Hermanussen, alleen voor de keeper maar wederom geen goal. Even later tastte de keeper van Constantia helemaal mis waarna een Gassels schot door een verdediger met de hand werd tegengehouden met als gevolg een rode kaart en de bal die op de stip ging. De toegekende penalty werd onhoudbaar binnen geschoten door Gijs Thijssen 1-0. Even later was het Constantia dat een counter goed uitspeelde en dus een 1-1 tussenstand.

Gassel trok het initiatief naar zich toe; Nick Beekmans werd na een dribbel vlak voor het strafschopgebied neergehaald en moest met een blessure het veld verlaten. De toegekende vrije trap werd prima binnen geschoten door Thijmen Hermanussen 2-1. Het was daarna weer bijna gelijk maar Jur van der Heijden bracht wederom redding. Gassel breidde daarna voorsprong uit, Sieme Gerrits bracht met een slim passje Thijmen Hermanussen in stelling en die scoorde de 3-1. Constantia gaf niet op en schoot kort daarna bij een klutsbal na een hoekschop de 3-2 binnen. De spanning was even terug, maar via een snelle uitval was het wederom Thijmen Hermanussen die de marge weer naar twee goals schoot. In de laatste minuten kreeg Gassel nog een goede kans om de voorsprong verder uit te breiden maar een afstandsschot werd prima gestopt door de keeper en dus een 4-2 eindstand.