Gassel JO17-1 - DAW Schaijk JO17-3

Op deze pagina vindt u het verslag van de bekerwedstrijd tussen Gassel JO17-1 en DAW Schaijk JO17-3 uit het seizoen 2022-2023 welke is gespeeld op zaterdag 08 oktober 2022. De uitslag van dit duel was 9-0.

Ongeslagen reeks verder voortgezet
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO17-1)  |

Gassel JO17-1 heeft haar ongeslagen reeks in de bekercompetitie vandaag voortgezet. Wederom werd er met grote cijfers gewonnen. Na eerst nog een 2-tal gemiste kansen was het binnen 10 minuten raak; de bal werd op het middenveld veroverd en Gijs van Roosmalen stelde Gijs de Waal met een pass binnendoor in de gelegenheid om met een schuiver over de grond de score te openen 1-0. Meteen daarna kreeg Thijmen Hermanussen alleen voor de keeper de mogelijkheid om de score te verdubbelen, maar zijn inzet ging net naast. Bij een van de volgende aanvallen werd in eerste instantie een schot van Jelle van Deventer nog gestopt, de afvallende bal werd door Gijs van Roosmalen opgepikt en hij schoot vanaf een meter of 35 met een boogbal over de keeper in het doel 2-0. Bij een korte corner belandde de voorzet van Huub Josemanders op de kruising van de tweede paal. Gassel liet de score daarna oplopen. Jelle van Deventer zag na een rush over de linkerkant van het veld zijn lage voorzet binnengelopen door een verdediger van DAW Schaijk 3-0. Thijmen Hermanussen frommelde zich langs een aantal spelers van de tegenstander en op doorzettingsvermogen speelde hij zich vrij voor de keeper en kon binnenschieten 4-0. Vlak daarna tastte Gijs de Waal mis bij een hoge voorzet, maar de bal belandde daardoor voor de voeten van Mike Poels die de 5-0 kon binnen tikken.

Iedereen dacht dat VV Gassel na de rust volop door zou gaan zoals in de laatste weken, maar het spel werd stroever en er werden weinig kansen meer gecreëerd. Na ruim een kwartier spelen in de 2e helft en wat omzettingen ging het dan toch weer lopen en werd er weer goed gevoetbald. Bij een hoge bal van Sieme Gerrits tastte de keeper volledig mis en liet de bal los, Thijmen Hermanussen wist hier wel raad mee en schoot de 6-0 binnen. Vervolgens had de spits daarna pech bij een 3-tal schoten op doel, maar de keeper kon telkens redden. Na een goede aanval over rechts werd de bal voorgelegd op de ingelopen Mike Poels die de 7-0 binnenschoot. Na een vlotte combinatie tussen Teun Linders en Thijmen Hermanussen kon laatstegenoemde zijn 3e doelpunt binnenschieten 8-0. Na een lange bal van Jur van der Heijden kopte Gijs van Roosmalen de bal door op Chris Classens, die kon hierdoor alleen op de keeper af gaan, maar hij werd van achteren neergeschopt. De speler van DAW Schaijk werd hierbij terecht direct van het veld gestuurd. De overtreding was zodanig dat de Gasselse middenvelder het veld moest verlaten. Nadat Jelle van Deventer nog een uitgelezen kans had om ook te scoren, liet hij dit na, zijn schot ging over het doel. Toch was er nog een doelpunt te zien. Bij een aanval over links werd de bal voorgegeven op Mike Poels die de bal binnen tikte en zodoende zijn eerste hattrick in zijn carrière maakte.