2022-2023

Gassel JO17-1 - EGS '20 JO17-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de bekerwedstrijd tussen Gassel JO17-1 en EGS '20 JO17-2 uit het seizoen 2022-2023 welke is gespeeld op zaterdag 17 september 2022. De uitslag van dit duel was 11-0.

Monsterzege in eerste bekerduel
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO17-1)  |

VV Gassel JO17-1 is haar eerste bekerwedstrijd thuis tegen EGS '20 O17-2 uitstekend begonnen. Met maar liefst 11-0 werd de tegenstander naar huis gestuurd. Vanaf het eerste fluitsignaal was Gassel de beter spelende ploeg en wist het al snel na een eerste gemiste kans op voorsprong te komen. Na een redding van de keeper schoot Chris Classens de bal in de rebound binnen 1-0. Vrij snel daarna was het Thijmen Hermanussen die met fraai combinatiespel met Gijs van Roosmalen alleen op de keeper af kon gaan en koelbloedig afrondde 2-0. Vervolgens was het dezelfde Thijmen Hermanussen die korte tijd daarna de bal van de keeper van EGS op een presenteerblaadje kreeg en simpel de 3-0 binnen kon schieten. Daarna was het even wat minder bij Gassel en had het zomaar een tegengoal kunnen incasseren, maar de verdediging deed goed zijn werk en het was de Gassels aanval die weer scoorde. Thijmen Hermanussen kon via de linkerflank doorgaan en zijn lage voorzet kon worden binnen getikt door Gijs van Roosmalen 4-0. Direct daarna scoorde Thijmen Hermanussen wederom: 5-0. Na een paar schoten op goal belandde de bal voor de voeten van dezelfde Thijmen Hermanssen die daar wel raad mee wist en zo zijn vierde goal van de wedstrijd binnenschoot 6-0. Dit was tevens de ruststand.

Na de theepauze bleef Gassel goed voetballen en liet het mooie combinaties en aanvalsspel zien. Nick Beekmans begon op het middenveld aan de rechterkant van het veld aan een rush, omspeelde enkele spelers en rondde prachtig af met een stiftbal 7-0. De score liep verder op, bij een klutsbal kreeg Gijs van Roosmalen de bal aangespeeld en schoot de bal over de grond in de hoek van het doel 8-0. Gijs van Roosmalen wist daarna na een mooie voorzet van Senna van de Maas de bal prachtig binnen te koppen waardoor ook hij zijn hattrick had 9-0. Tussendoor had Gijs de Waal pech dat de bal na een afstandsschot op de lat terecht kwam. Nick Beekmans kreeg de kans om de score naar de dubbele cijfers te brengen, hij liet dit natuurlijk niet na en schoot de 10-0 binnen. De laatste goal van de wedstrijd was er een volgens het boekje. Thijmen Hermanussen brak via de rechterkant door, hij kon zelf afronden, maar koos ervoor om de bal breed te leggen op de ingevallen en opgekomen Jelle van Deventer die de 11-0 simpel binnen kon tikken. Prima wedstrijd en begin van de bekercompetitie.