2022-2023

Gassel JO17-1 - ST SV Milsbeek/Astrantia JO17-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO17-1 en ST SV Milsbeek/Astrantia JO17-1 uit het seizoen 2022-2023 welke is gespeeld op zaterdag 25 maart 2023. De uitslag van dit duel was 3-3.

Zuur puntverlies voor Gassel JO17-1
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO17-1)  |

Het eerste kwartier van de wedstrijd verliep rommelig, wellicht aan de zijde van Gassel door alle omzettingen in verband met geblesseerden. Gassel dacht na een kwartier op voorsprong te komen door Jelle van Deventer maar de goal werd afgekeurd vanwege buitenspel. Even later was het toch Gassel wat op voorsprong kwam, na een snelle en vlotte combinatie opgezet door Nick Beekmans was het Sieme Gerrits die met een geweldig afstandsschot de bal in de kruising schoot 1-0. Gassel liet daarna aardig combinatievoetbal zien maar wist niet echte grote kansen te creëren. Vlak voor de rust moest Gassel toch een tegentreffer incasseren. De tegenstander kreeg een vrije trap te nemen; wellicht door de wind werd de bal onhoudbaar voor de gelegenheidskeeper Thijmen Hermanussen binnengeschoten 1-1.

Na de rust een keeperswissel aan de kant van Gassel. Gijs Thijssen nam nu de taak van keeper op zich. Direct na de aftrap was ook hij kansloos, na ietwat weifelend ingrijpen van een van de Gasselse verdedigers werd de bal wederom onhoudbaar hard bij de eerste paal binnengeschoten 1-2. Gassel moest zich nu herpakken en tien minuten later was de stand weer in evenwicht. Een lage voorzet werd door Jelle van Deventer binnengeschoten 2-2. Gassel ging hierna goed door, kreeg kansen; Chris Classens zag zijn inzet net naast gaan. Bij een lage voorzet over de grond kwam de bal terecht bij Thijmen hermanussen die de bal in een keer op zijn pantoffel nam en de bal hard en laag bij de 2e paal binnen schoot 3-2. Het zag erna uit dat dit de eindstand zou worden maar in de allerlaatste minuten kreeg Milsbeek een discutabele ingooi van waaruit de linkerspits tot in het strafschopgebied kon doorgaan en de bal in de verre hoek binnen kon schieten 3-3. Door deze late gelijkmaker voelde het voor gassel als een verlies, waarbij de spelers het veld ontluisterd verlieten.