Gassel JO17-1 - Olympia '18 JO17-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de bekerwedstrijd tussen Gassel JO17-1 en Olympia '18 JO17-2 uit het seizoen 2022-2023 welke is gespeeld op zaterdag 12 november 2022. De uitslag van dit duel was 3-2.

Ongeslagen reeks verder voortgezet
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO17-1)  |

VV Gassel JO17-1 moest vandaag voor haar tweede competitiewedstrijd thuis aantreden tegen Olympia'18 JO17-2. Beide teams hadden hun eerste wedstrijd gewonnen. Vanaf het eerste fluitsignaal ging het los, beide teams gingen fel van start. In de tweede minuut was het al raak. VV Gassel kon de bal afpakken op het middenveld, waarna Thijmen Hermanussen de diepte in werd gestuurd en hij rondde fraai af 1-0. Daarna was het een gelijkopgaande strijd welke vooral afspeelde op het middenveld. Na een pass van Gijs Thijssen op Thijmen Hermanussen, dacht laatstgenoemde zijn tweede doelpunt binnen te schuiven, maar zijn schot ging net naast. Aan de andere kant was Olympia ook gevaarlijk, maar ook hier werd net naast geschoten. Het duurde daarna tot de dertigste minuut voordat er weer gescoord werd; bij een misverstand achterin bij Gassel werd de bal verspeeld, waarna de bal voor de voeten belandde bij de spits van de tegenstander welke niet aarzelde en de bal over de grond binnenschoot 1-1. Via snelle uitvallen was het Olympia dat tot twee keer toe gevaarlijk was. Ook Gassel kreeg mogelijkheden; een schot van Teun Linders ging net naast. Vlak voor het rustsignaal moest de Gasselse doelman ook nog redding brengen bij een schot uit de tweede lijn.

Na de theepauze was het Olympia dat het betere van het spel had. Het duurde ook niet lang voordat Olympia de leiding nam; balverlies werd direct afgestraft 1-2. Vrijwel direct na de aftrap was het Gassel dat toch ietwat verassend op gelijke hoogte kwam; nadat de bal veroverd werd op de helft van Gassel werd de bal naar voren gerost en de bal kwam hierbij in de loop van Thijmen Hermanussen die de 2-2 binnenschoot. Even later werd een vrije trap na een overtreding op de helft van Gassel snel genomen door Gijs Thijssen die met een lange pass wederom Thijmen Hermanussen in stelling bracht; hij rondde wederom fraai af waardoor Gassel weer op voorsprong kwam 3-2. Het was daarna Olympia dat volop ten aanval trok en diverse kansen kreeg. Jur van der Heijden moest diverse reddingen verrichten. Tussendoor was Gassel soms nog wel gevaarlijk met counters, maar Olympia kreeg nu toch echt wel de betere kansen; Jur van der Heijden bracht redding bij een 1-op-1-situatie. Bij een corner van Olympia schoot de bal voor het doel door en werd de bal bij de tweede paal op doel geschoten; iedereen dacht dat de bal tegen het net zou vliegen maar met een katachtige reflex was het weer Jur van der Heijden die redding bracht. Daarna moest de Gasselse doelman nog tot twee keer toe ingrijpen met de voet, maar hij was telkens een sta in de weg. Met hard werken door het hele team en met wat kunst en vliegwerk werd de overwinning over de streep getrokken.