2022-2023

Gassel JO17-1 - ST VIOS '38/Toxandria JO17-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de bekerwedstrijd tussen Gassel JO17-1 en ST VIOS '38/Toxandria JO17-2 uit het seizoen 2022-2023 welke is gespeeld op zaterdag 01 oktober 2022. De uitslag van dit duel was 13-2.

Wederom monsterzege in bekerduel
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO17-1)  |

VV Gassel JO17 moest het vandaag in speelronde 4 van het bekertoernooi thuis opnemen tegen ST VIOS'38/Toxandria. In het begin van de wedstrijd zag het er niet naar uit, maar Gassel JO17-1 boekte haar vierde overwinning op rij met de hoogste score tot nu toe. In het eerste kwartier van de wedstrijd was het nog een beetje rommelig, VV Gassel had een licht overwicht, creëerde wel een aantal kansen maar wist nog niet tot scoren te komen. In de 15e minuut gaf Mike Poels een steekpass door het midden op Thijmen Hermanussen, die zo alleen op de keeper af kon gaan en goed wist af te ronden 1-0. Even later wist VV Gassel de score te verdubbelen, op eigen helft werd de bal veroverd en vanaf de middenlijn kon Thijmen Hermanussen alleen doorgaan richting doel, waarna hij zijn 2e treffer binnen kon schuiven 2-0. Kort daarop scoorde ST VIOS'38/Toxandria onverwacht bij een uitval 2-1. Het leek even spannend te worden, maar VV Gassel wist kort hierna de marge weer terug te brengen naar 2 doelpunten verschil. Gijs Thijssen onderschepte een bal en kon over de as naar voren dribbelen, zijn pass bereikte Thijmen Hermanussen die daar uiteraard wel weer raad mee wist 3-1. Vlak voor het rustsignaal lette de Gasselse formatie niet goed op bij een voorzet en hierbij kon de spits van de tegenstander de bal simpel aannemen en zomaar binnentikken 3-2.

Na de rust was een ander VV Gassel te zien, het was scherper, combineerde beter en dat leidde tot vele doelpunten. Een eerste kans voor Gassel werd nog gered door de keeper van de tegenstander. Daarna wist Gijs van Roosmalen de bal op het middenveld te onderscheppen, waarna hij de bal speelde naar Chris Classens die op zijn beurt met een slim passje tussendoor de bal voor de voeten van Jelle van Deventer kon leggen, het schot van Jelle van Deventer belandde in het dak van het doel 4-2. De volgende aanval was weer raak; een voorzet van Jelle van Deventer werd net gemist door Gijs van Roosmalen waarna de bal voor de voeten van Thijmen Hermanussen kwam die simpel binnen kon schieten 5-2. De volgende aanval verliep net andersom, nu was het Thijmen Hermanussen die voorzette op Jelle van Deventer, maar voor open doel schoot hij net naast. De daaropvolgende doeltrap werd zo slecht genomen waarbij de bal zomaar, onder druk van de gasselse aanval, in de voeten werd gespeeld van Thijmen Hermanussen die daardoor zijn 5e treffer van de wedstrijd binnenknalde! Tussendoor schoot Senna van de Maas nog van afstand in het zijnet, waarbij een ieder langs de kant dacht dat de bal in het doel lag. Bij een van de volgende aanvallen over de linkerkant werd de bal voorgezet op Mike Poels die met een schuiver over de grond de bal goed binnenschoot 7-2. Bij een foutieve uittrap van de doelman kreeg Jelle van Deventer de bal in de voeten geschoten, hij legde de bal met een voorzet panklaar voor Gijs van Roosmalen die geen fout maakte en goed afrondde 8-2. Een toegewezen penalty, na een overtreding op Nick Beekmans, werd door Gijs Thijssen onhoudbaar binnen geschoten 9-2. Gijs van Roosmalen zorgde dit keer voor de dubbele cijfers: hij kon de bal simpel binnentikken bij een lage voorzet 10-2. Dat was dit keer nog niet genoeg, Gassel bleef goed doorgaan. Aan de rechterkant van het veld werd de bal veroverd en Nick Beekmans kon oplopen, vanaf de zijkant schoot hij de bal fraai over de keeper in de verre hoek van de goal 11-2. Na een mooie combinatie opgezet door Teun Linders en Mike Poels werd de bal voorgezet door Jelle van Deventer, Nick Beekmans stond bij de 2e paal goed opgesteld en schoot de bal via een kluts binnen 12-2. Het laatste doelpunt was een van de fraaiste; Mike Poels schoot van grote afstand de bal hoog in het doel 13-2. Gassel kreeg nog een laatste dot van een kans, een schot van Chris Classens werd gered door de keeper, in de rebound kon Teun Linders ook zijn doelpunt meepakken maar hij schoot net over het doel.