Gassel JO17-1 - SV Venray JO17-4

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO17-1 en SV Venray JO17-4 uit het seizoen 2022-2023 welke is gespeeld op zaterdag 26 november 2022. De uitslag van dit duel was 5-2.

JO17-1 verslaat ook SV Venray JO17-4
  |  Auteur: Geert Linders (jeugdcoördinator VV Gassel)  |

Gassel JO17-1 speelde vandaag thuis tegen SV Venray JO17-4. Alleen Gijs de Waal kon vandaag niet meespelen maar was er wel om zijn team te ondersteunen. De elftallen waren erg aan elkaar gewaagd. Het spel verplaatste zich steeds over de hele lengte van het veld met ook behoorlijke schietkansen over en weer. Middenvelder Chris Classens liet weer eens zien over veel loopvermogen en longinhoud te beschikken. Het was Venray dat in de 10e minuut de score opende met een voor Jur van der Heijden onhoudbaar schot in de rechterbenedenhoek. 0-1. Gassel voerde de strijd op, Thijmen Hermanussen werd gehaakt nadat hij een speler passeerde. De toegekende strafschop werd door Gijs Thijssen onberispelijk binnengeschoten 1-1. Jelle van Deventer raakte nadat hij zichtzelf vrijspeelde kort daarna de paal. Na 20 minuten pikte Chris Classens de bal uit de lucht. Gijs van Roosmalen kruiste voor hem langs, nam de bal over en speelde spits Tijmen Hermanussen in die deze vloeiende combinatie resoluut afrondde met een schot in de linkerbovenhoek. 1-2. De strijd bleef gelijk opgaand, verdedigers Mike Poels, Jasper van Acht en Gijs Thijssen en keeper Jur van der Heijden bleven knap overeind. Senna van der Maas liet enkele sterke loopacties over het middenveld naar voren zien. Na een forse overtreding op Nick Beekmans nam Sieme Gerrits de vrije trap en bereikte met zijn trap vanaf de middellijn rechtstreeks Thijmen Hermanussen die uithaalde en de 1-3 binnenschoot.

De marge werd 5 minuten na de rust vergroot door Jelle van Deventer die zich precies op de goede plek had opgesteld om een aanval van rechts eenvoudig binnen te schieten. 1-4. De mooiste goal kwam van Thijmen Hermanussen die in de 55ste minuut de bal vanaf links over de keeper in de uiterste hoek liet vallen 1-5. Lucas Nyenhuis en Huub Josemanders verdedigden sterk. De 2e goal van Venray was dan ook een onverwacht afstandsschot. Teun Linders raakte de paal door een corner van Nick Beekmans direct op de slof te nemen. Al bij al een goed resultaat in een wedstrijd met veel strijd en werklust.