HVCH JO17-4 - Gassel JO17-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de bekerwedstrijd tussen HVCH JO17-4 en Gassel JO17-1 uit het seizoen 2022-2023 welke is gespeeld op woensdag 21 september 2022. De uitslag van dit duel was 1-9.

Tweede grote overwinning op rij
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO17-1)  |

Gassel JO17-1 heeft ook haar 2e bekerduel met ruime cijfers gewonnen. Het moest vanavond in Heesch aantreden tegen HVCH JO17-4. Gassel begon sterk aan de wedstrijd en zette de tegenstander direkt onder druk. Dat leverde meteen een aantal goede kansen op, onder andere voor Chris Classens die echter alleen voor de keeper de bal net naast schoot. Bij een hoekschop was het toch raak; een afgeslagen bal kwam voor de voeten van Jasper van Acht, deze aarzelde niet en schoot de bal van afstand in het doel 0-1. De keeper van HVCH ging hierbij niet geheel vrijuit. De volgende kans was voor Thijmen Hermanussen, maar ook hij schoot de bal net naast terwijl hij alleen op de keeper af kon gaan. Een mooie steekpass op Nick Beekmans leek ook een goal te worden, maar ook hij schoot naast. Bij een volgende aanval was het wel weer raak; Gijs van Roosmalen bracht met een lange bal Thijmen Hermanussen in stelling, dit keer was zijn schot wel doeltreffend 0-2. Even later was een fout in de verdediging bij HVCH de aanleiding voor de 0-3; Nick Beekmans kon tussen twee spelers van de tegenstander de bal oppakken en de bal binnenschieten. Vlak voor het rustsignaal was het wederom Thijmen Hermanussen die wist te scoren 0-4.

Na de rust was het binnen twee minuten weer raak. Een voorzet van Mike Poels werd binnengeschoten door Nick Beekmans die hiermee zijn tweede treffer van de wedstrijd maakte. Gassel bleef goed combineren. Chris Classens werd via de rechterkant weggestuurd en hij dacht met een mooi lobje te kunnen scoren, maar de keeper kon de bal ternauwernood aan en redde. Kort daarop werd Thijmen Hermanussen binnen het zestienmetergebied neergehaald en de toegekende penalty werd goed ingeschoten door Gijs Thijssen 0-6. Een aantal afstandsschoten ging net over. Daarna was het de beurt aan Gijs de Waal; bij een corner kreeg hij de bal voor zijn voeten en schoot de bal vervolgens in de verre bovenhoek van het doel 0-7. Gassel bleef de aanval zoeken. Gijs Thijssen kon de bal onderscheppen op het middenveld; hij kon door het midden van het veld oprukken en via een een-tweetje stond hij vrij voor de goal en kon ook hij zijn 2e doelpunt binnenschuiven 0-8. Na een aantal afstandsschoten die overgingen was het Gijs van Roosmalen die zijn afstandsschot wel binnen zag gaan; de keeper liet de bal tussen zijn handen doorglippen 0-9. De ingevallen Jelle van Deventer had vervolgens de 0-10 op zijn schoen, maar zijn inzet ging net langs. Het was HVCH dat nog een keer scoorde via een uitval en de eer voor de thuisclub redde 1-9. Dit was ook de eindstand.