SES JO8-2 - Gassel JO8-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen SES JO8-2 en Gassel JO8-1 uit het seizoen 2022-2023 welke is gespeeld op zaterdag 04 februari 2023. De uitslag van dit duel was 0-7.

Dikverdiende ruime uitzege
  |  Auteur: Wim Linders (trainer/leider Gassel JO8-1)  |

Het was vandaag puzzelen voor de J08. Joris de kleijn was nog te ziek om te spelen en Daan Franken genoot van een weekend weg. Precies zes spelers over maar Yara van Gemert was al heel de week ziek en Anna Stevens was op de vrijdag ook ziek naar huis gegaan. Door de technische staf werd er overleg gepleegd met de jeugdcoördinatie. De JO9-1 speelde om 09:00 uur in de Reek en had ook zieken en maar vijf spelers. Tom Linders werd naar de Reek gedirigeerd zodat zij ook konden spelen. Met SES werd afgesproken dat er om 10:15 uur werd afgetrapt in plaats van om 10.00 uur zodat Tom Linders en Max Loeffen die bereid werd gevonden om de J08 te helpen op tijd in Langenboom zouden zijn. En zo geschiede. Om 10:15 uur stonden er zesspelers aan de aftrap en Gassel JO8-1 ging meteen vol in de aanval. Met mooi combinatievoetbal werd SES overrompeld en Tom Linders had er binnen tien minuten drie in het mandje liggen. Toen was het Eva Loeffen die haar verder ijzersterke optreden met een doelpunt beloonde, 0-4. Koud afgetrapt door SES werd Eva Loeffen weer de diepte ingestuurd en maakte ze op sublieme wijze haar tweede van de ochtend, 0-5.

Het was nog niet op voor Gassel JO8-1. De erg fanatieke Wout van Overbeek kwam een aantal keren een teenlengte te kort om te scoren. Maar knap hoe hij met de korte beentjes door de defensie van SES heen slalomde. De spaarzame aanvallen van SES werden vakundig ongedaan gemaakt door Bas Linders en Max Loeffen. Ook hield keepster Anna Stevens keurig haar goal op slot door de nul te houden. Na weer een aanval uit het bekende boekje was het gastspeler Max Loeffen die de 0-6 tegen de touwen schoot. Het slotakkoord was uiteindelijk voor Tom Linders die met zijn vierde van de ochtend het net liet bollen. Al met al een keurige overwinning vandaag van de J08. Vermeldingswaardig was dat Yara van Gemert ondanks haar zieke week toch haar minuten maakte en zo deze knappe overwinning kon mee vieren.