2022-2023

SIOL JO8-5 - Gassel JO8-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen SIOL JO8-5 en Gassel JO8-1 uit het seizoen 2022-2023 welke is gespeeld op zaterdag 25 maart 2023. De uitslag van dit duel was 5-6.

Volle buit na zenuwslopend duel
  |  Auteur: Wim Linders (trainer/leider Gassel JO8-1)  |

Het was vroeg op vandaag voor de J08 om half negen stond het duel SIOL JO8-5 - Gassel JO8-1 gepland. Op een winderig sportpark werd op het kunstgras van SIOL om stipt half negen afgetrapt. In de eerste min was het raak voor Gassel JO8, Tom Linders plaatste de bal in de hoek 0-1. Na de aftrap van SIOL JO8 werd de bal gedragen door de wind op de goal geschoten van Gassel 1-1. Gassel JO8 leek even van slag door dit doelpunt, door twee droommomenten stond het 3-1 voor SIOL JO8. De boel werd op scherp gezet en Tom Linders speelt met een splijtende pas Eva Loeffen aan die de bal beheerst binnen schuift, 3-2. Bas Linders leverde zijn keeperstrui in en ging in het oranje trico verder. Na een knappe solo knalde hij de gelijkmaker binnen 3-3. Met zijn allen waren ze de gelijkmaker aan het vieren toen SIOL JO8 de 4-3 maakte. Met diverse sublieme reddingen voorkwam Anna Stevens een verdere achterstand. Ook Joris de Kleijn stond zijn mannetje net zoals Wout van Overbeek. Dit was een periode dat met inzet diverse doelpogingen onschadelijk werden gemaakt.

Na wat omzettingen werden de dames Eva Loeffen en Yara van Gemert naar voren gestuurd. Anna Stevesn trapte de bal uit de hand met preciesie over de verdediging heen, de meiden strooide verwarring in de defensie en Tom Linders pakte het cadeautje uit 4-4. Nu doorgaan werd er geroepen. Dat je twee benen hebt om te schieten liet Bas Linders zien. Met zijn chocoladebeen links liet hij de keeper kansloos 4-5. Het was niet lang meer maar door een countergoal maakte SIOL toch de 5-5. Nog één minuut werd door de begeleider van SIOL geroepen. Het was dus zenuwslopend. Met een laatste krachtinspanning was het slotakkoord voor Tom Linders, dus 5-6 winst. Een echte teamprestatie door samen te laten zien om nooit op te geven.