2022-2023

ST Hapse Boys/De Zwaluw JO17-1 - Gassel JO17-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen ST Hapse Boys/De Zwaluw JO17-1 en Gassel JO17-1 uit het seizoen 2022-2023 welke is gespeeld op zaterdag 22 april 2023. De uitslag van dit duel was 2-1.

Onnodig verlies tegen hekkensluiter
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel JO17-1)  |

Gassel JO17-1 heeft een onnodige nederlaag geleden. In het begin van de wedstrijd was Hapse boys de iets betere ploeg, maar Gassel kreeg de eerste kans. Thijmen hermanussen kon alleen op de keeper afgaan, maar schoot de bal recht op de keeper. Even later kreeg Gassel een vrije trap aan de zijkant buiten het strafschopgebied. De vrije trap werd verlengd door Gijs Thijssen, maar de bal ging via de binnenkant van de paal terug het veld in. Even later aan de andere kant van het veld wilde Gassel doelman Jorn Vogelaars uitverdedigen, maar hij schoot de bal tegen Gijs Thijssen aan waarna de bal in het Gasselse doel rolde 1-0. Vlak voor de rust kreeg kon Senna van de Maas niets anders dan de spits van Hapse Boys met een overtreding afstoppen, dit betekende wel een strafschop die werd benut, dus 2-0.

In de `tweede helft een heel ander Gassel; het was feller en voetbalde nu wel. Een voorzet van Jelle van Deventer werd door Nick Beekmans net naast geschoten. Gassel gaf nu weinig weg en kreeg zelf kansen, maar wist deze niet te verzilveren. Diverse keren werd een Gasselse speler teruggefloten wegens buitenspel. Vlak voor tijd was het Sieme Gerrits die toch scoorde met een schot van net buiten het strafschopgebied 2-1. Gassel probeerde het nog wel maar het lukte niet meer om nog een keer te scoren.