Gassel JO18-1 - SCG '18 JO18-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de bekerwedstrijd tussen Gassel JO18-1 en SCG '18 JO18-1 uit het seizoen 2022-2023 welke is gespeeld op zaterdag 30 september 2023. De uitslag van dit duel was 6-3.

Overwinning dankzij sterke tweede helft
  |  Auteur: Jos Thijssen (leider Gassel JO18-1)  |

Gassel JO18-1 moest vandaag thuis aantreden tegen SCG '18 JO18-1 uit Sint-Michielsgestel. In het begin van de wedstrijd ging de strijd gelijk op. Na een kwartier spelen kreeg Gassel de eerste goede kans om de score te openen. Chriss Classens stuurde Jelle van Deventer met een steekpass de diepte in, maar alleen op de keeper afgaand schoot hij de bal op de keeper. Aan de andere kant kreeg de tegenstander ook een goede mogelijkheid, maar keeper Jur van der Heijden voorkwam een treffer. Even later een mooie aanval van Gassel; van achteruit werd de bal door Gijs Thijssen door het midden gepasst op Chris Classens, die op zijn beurt Nick Beekmans in stelling kon brengen, laatstgenoemde schoot de bal keuring binnen 1-0. De stand was binnen enkele minuten weer in evenwicht; slecht uitverdedigen van Gasselse zijde betekende balverlies en hier profiteerde SCG '18 direkt van 1-1. Het was Gassel dat daarna wederom wist te scoren. Thijmen Hermanussen kon via de rechterflank opstomen, hij kapte een verdediger en tevens de keeper uit en schoot de bal binnen 2-1. Lang kon Gassel wederom niet genieten van de voorsprong. Binnen enkele minuten was het alweer gelijk 2-1. Het laatste gedeelte van de eerste helft had SCG '18 ook de overhand, Gassel werd op het middenveld overlopen. Het had ook geluk dat het voor de rust niet op achterstand kwam, een afstandschot van SCG '18 kaatste via de paal het veld weer in.

Na wat omzettingen, mede door blessures en lichte klachten, voetbalde Gassel in de 2e helft beter, het had meer grip op het middenveld. Na 20 minuten was het Gassel dat weer scoorde. Een mooie combinatie werd afgerond door Jelle van Deventer 3-2. Kort daarna had Jelle van Deventer pech, hij pikte een afvallende bal op en schoot van ver met een boogbal op doel, de keeper kon de bal ternauwernood net over de lat tikken. De volgende kans was weer voor Gassel. Thijmen Hermanussen speelde zich mooi vrij en legde de bal panklaar voor de ingevallen Jazz Goossens, die de bal op wonderbaarlijke wijze niet in het doel wist te schieten. Een volgende aanval was wel raak; Thijmen Hermanussen kon zijn 2e doelpunt binnenschieten 4-2. De wedstrijd leek gespeeld, maar het werd toch weer even spannend. Een schot werd geblokt waardoor de bal draaide en door de benen van de Gasselse keeper rolde en langzaam ook het doel in rolde 4-3. SCG '18 drong aan, maar Gassel hield stand. Het wist optimaal van de ruimte te profiteren die nu achterin vrijkwam. Bij een snelle uitval van Gassel wist Thijmen Hermanussen zich weer te ontdoen van een aantal verdedigers en gaf de bal door aan Jazz Goossens, die nu wel het net wist te vinden 5-3. Het werd zelfs nog 6-3. Jazz Goossens liep door na een lange bal van achteruit, wist de bal van de verdediging te ontfutselen en kon de bal langs de keeper in het doel schieten waardoor de eindstand bepaald werd op 6-3.