Gassel JO19-1 - ST Oostrum/Leunen/SVOC '01 JO19-2

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen Gassel JO19-1 en ST Oostrum/Leunen/SVOC '01 JO19-2 uit het seizoen 2023-2024 welke is gespeeld op zaterdag 03 februari 2024. De uitslag van dit duel was 4-2.

Prima winst in eerste thuisduel 2024
  |  Auteur: Jos Thijssen (leider Gassel JO19-1)  |

Gassel begon goed aan de wedstrijd. In de 5e minuut zette Gijs van Roosmalen met een steelpass door het midden Thijmen Hermanussen alleen voor de keeper, die de bal laag in de linkerhoek binnen kon schieten 1-0. Aan de andere kant kwam Gassel goed weg, gelegenheidskeeper Rik Dinnissen redde fraai met de voet een schot bij de eerste paal. Even later werd Thijmen Hermanussen wederom de diepte ingestuurd, hij moest uitwijken naar de zijkant maar hij wist zich met enkele draai en kapbewegingen goed vrij te spelen waarna hij de bal in de verre hoek binnen kon schieten 2-0. Gassel had op dat moment de wedstrijd onder controle, maar maakte het zichzelf toch moeilijk. De Gasselse keeper nam ietwat teveel tijd waarna hij de bal bij het wegschieten tegen de spits aanschoot die vervolgens de bal simpel binnen kon tikken 2-1.

Net voor de rust dacht Gassel het verschil tot twee doelpunten terug te brengen maar de goal werd helaas afgekeurd omdat de bal uit was geweest. Toch ging Gassel met twee doelpunten verschil de rust in. In de rebound na een schot op goal wist Jelle van Deventer met een lobje de doelman te verschalken 3-1. Direct na de rust was de spanning al weer snel terug, een vrije trap werd op grote afstand onhoudbaar binnengeschoten 3-2. Gassel verloor daarna ietwat de grip op het middenveld, maar hield stand. Vlak voor tijd werd een schot van Gijs van Roosmalen tot hoekschop verwerkt. De keeper ging vervolgens in de fout bij deze hoekschop, de bal kwam bij de eerste paal terecht waarna de keeper met een rare aktie de bal zelf in het doel werkte. Al met al een prima overwinning.