2023-2024

ST RKVV Keldonk/Boerdonk JO18-1 - Gassel JO18-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen ST RKVV Keldonk/Boerdonk JO18-1 en Gassel JO18-1 uit het seizoen 2022-2023 welke is gespeeld op zaterdag 04 november 2023. De uitslag van dit duel was 5-6.

Volle buit na doelpuntrijke wedstrijd
  |  Auteur: Jos Thijssen (leider Gassel JO18-1)  |

Gassel startte voortvarend in de uitwedstrijd in Erp. In de 5e minuut wist het al op voorsprong te komen, bij een mooie aanval opgezet van achteruit stuurde Chris Classens Nick Beekmans met een mooie steekpass weg en laatstgenoemde rondde subliem af 0-1. Lang had gassel geen plezier van de voorsprong want twee minuten later was de stand weer gelijk bij een klutsbal na een hoekschop. Even later kwam Gassel weer op voorsprong, een lange bal van achteruit werd in eerste instantie uitverdedigd door de thuisploeg maar Nick Beekmans wist een afvallende bal op te pikken en met een mooie boogbal schoot hij de bal in de goal 1-2. Gassel kon de voorsprong wederom niet lang vasthouden en kreeg weer een frommelgoal tegen 2-2. Nog geen minuut later stond de ploeg uit Gassel zelfs achter, een voorzet vanaf de flank kon simpel worden binnengetikt 3-2. Maar ook deze stand stond niet lang op het scorebord; Jelle van Deventer schoot de bal na een prima actie mooi binnen 3-3. Het leek erop dat Gassel weer op achterstand zou komen maar de spits van de thuisploeg wist nadat hij zowel de laatste man als de doelman van Gassel voorbij was niet te scoren, de bal rolde via de paal naast het doel. Vlak voor het rustsignaal kwam Gassel weer op voorsprong, Gijs van Roosmalen knalde de bal vanaf zo'n 30/35 meter afstand boven in de kruising 3-4.

Na de rust leek het wel of de wedstrijd op dezelfde manier als in de eerste helft doorging. Binnen vijf minuten na rust was de stand weer gelijk en weer scoorde Keldonk met een frommelgoal na een corner 4-4. Het werd daarna een echt voetbalgevecht met kansen voor beide ploegen. Na een klein half uur spelen dribbelde Gijs Thijssen vanaf eigen helft de middellijn over en zag hij de doelman ver voor zijn goal staan, hij schoot de bal vanuit de middencirkel in een keer binnen, waardoor Gassel weer eens op voorsprong kwam 4-5. Toch gaf Gassel de voorsprong nogmaals weg 5-5. Gassel bleef de aanval zoeken en nu was het Teun Linders die vanaf buiten het zestienmetergebied de bal met een mooie boog in de kruising krulde 5-6. Gassel gaf de voorsprong nu niet meer uit handen en kreeg nog een tweetal uitstekende kansen om nog eens te scoren. Eenmaal pastte de scheidsrechter de voordeelregel niet toe na een overtreding en werd de goal afgekeurd. Daarna kreeg Thijmen Hermanussen nog een goede kans maar hij stuitte tot tweemaal toe bij een 1-op-1 situatie op de keeper. Al met al een mooie overwinning met vele mooie goals.