SJO/SSA VESTA '19 JO8-1 - Gassel JO8-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de competitiewedstrijd tussen SJO/SSA VESTA '19 JO8-1 en Gassel JO8-1 uit het seizoen 2023-2024 welke is gespeeld op zaterdag 02 september 2023. De uitslag van dit duel was 1-13.

JO8-1 start met monsterzege
  |  Auteur: Wim Linders (trainer/leider Gassel JO8-1)  |

Vandaag stond de eerste wedstrijd van het seizoen op de agenda. Gassel JO8-1 - SJO/SSA VESTA '19 JO8-1. Oorspronkelijk was het een thuiswedstrijd maar deze werd omgedraaid voor een uitwedstrijd omdat nog niet alle velden beschikbaar waren op sportpark "de Oude Kamp. Eenmaal aangekomen in Demen werden de shirts aangedaan en werd begonnen met de warming-up. Vlak voor het eerste fluitsignaal werd de groep bij elkaar geroepen en werden de tactische afspraken doorgenomen. Ook werd er een nieuwe yell bedacht en die eindigde met gas er op. Nou dat was wel duidelijk. Ze sprongen uit de startblokken en gingen meteen vol in de aanval. Binnen vijf minuten stond het 3-0 voor de oranjehemden. Milano, Eva en Wout waren de doelpuntenmakers. De nieuwe aanwinst bij de JO8 Lucas maakte er met een mooi schot 4-0 van. Bas kwam wat ver uit de goal en door een schot van afstand maakte VESTA er 4-1 van. Gassel JO8-1 raakte hierdoor niet van slag en de andere nieuwe aanwinst Milano scoorde twee keer door goed doorzetten de 5-1 en 6-1. Hierna was de tweede tien minuten speeltijd ook voorbij.

Er werd gewisseld van speelhelft en gewisseld van keeper. Bas ging in het oranje trico en Milano trok het keepersshirt en de handschoenen aan. Meteen vanaf de aftrap stoomde Bas naar voren en scoorde de 7-1 en kort daarna de 8-1. Lucas en Eva speelden daarna keurig samen en eerstgenoemde maakte de 9-1 en de dubbele cijfers kwamen op het scorebord door Eva op aangeven van Joris, dus 10-1. Joris was overigens het slot op de deur maar werd de laatste tien minuten naar voren gestuurd en kwam meerdere malen net een teenlengte te kort om ook als doelpuntenmaker op het wedstrijdformulier te komen. Het slotakkoord was voor de boezemvrienden Wout en Bas. Het werd 11-1 door een slalom van Wout. Het dozijn maakte Bas vol met een assist van Wout en de 13-1 was een droge knal in de benedenhoek van Bas. Al met al dus een monsterscore van de J08-1 in deze eerste wedstrijd van het seizoen. Ga zo door jongens en Eva, we zijn trots op jullie!