NIEUWS

Actueel

April 2020

Op deze pagina vindt u het nieuws over de VV Gassel van de maand april 2020. Het meest actuele nieuws over de VV Gassel kunt u vinden op de pagina actueel.

Besluit KNVB om competities amateurvoetbal niet meer te hervatten
  |  woensdag 01 april 2020  |

Voor alle teams van VV Gassel is dinsdag 31 maart 2020 een voortijdig einde gekomen aan de competitie 2019-2020. Door de gisteren door het kabinet aangekondigde maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, heeft de KNVB na beraad namelijk besloten dat de competities van het amateurvoetbal dit seizoen niet meer worden hervat. Dat geldt voor de mannen, vrouwen en jeugd, in de zaal en op het veld, op alle amateurniveaus en in heel Nederland. Door de nieuwe overheidsmaatregelen moeten de accommodaties minimaal tot 28 april 2020 gesloten zijn, waardoor de competities niet meer op een door de KNVB gewenste manier kunnen worden uitgespeeld voor de start van de zomerstop. Bovendien is de gezondheid het aller belangrijkste en dus heeft de KNVB besloten om snel duidelijkheid te geven. Er is door de KNVB tevens besloten dat er voor dit seizoen geen eindstanden komen, en er dus ook geen kampioenen, promovendi en degradanten zijn. Ook worden de bekerkampioenschappen niet meer uitgespeeld. Het volgend seizoen start iedereen in dezelfde klasse als bij de start van het huidige seizoen. Gassel 1 dus in de 4e klasse en Gassel VR1 dus in de 3e klasse. Een werkgroep van de KNVB gaat de consequenties dat dit besluit nader uitwerken. Uiteraard heeft het niet meer hervatten van de competities 2019-2020 ook een grote financiële impact voor de clubs. Geen (thuis)wedstrijden en trainingen betekent immers ook geen kantine-inkomsten. De KNVB heeft laten weten er alles aan te zullen doen om de kosten voor verenigingen zo laag mogelijk te houden, zo ook de betalingen van clubs aan de bond. Zo is vandaag besloten dat de twee resterende maandelijkse incasso’s van april en mei niet worden uitgevoerd. Verder trekt de KNVB ook gezamenlijk op met NOC*NSF en de overheid en maakt de bond zich sterk voor onder meer een noodfonds voor de sport. De kabinetsbesluiten vanwege de coronapandemie hebben uiteraard ook gevolgen voor een aantal jaarlijks terugkerende evenementen van VV Gassel. Zo zijn de Kennisquiz (17 april 2020) en het Darttoernooi (09 mei 2020) inmiddels geschrapt. Het bestuur van VV Gassel vindt het uiteraard jammer dat er een abrupt einde is gekomen aan de competitie 2019-2020, maar verreweg het belangrijkste is dat alle leden en hun dierbaren in goede gezondheid deze bijzondere en moeilijke tijd doorkomen. Het bestuur wenst iedereen dan ook veel sterkte en hoopt iedereen weer te kunnen begroeten bij de start van het nieuwe seizoen. Pas goed op jezelf en op elkaar en steun elkaar daar waar mogelijk!